Jun 25, 2009

naik vespa tu baik2 sket..

eh, naik vespa bersama anjing? elok lak sang anjing tu x jatuh ehh..

oklaa b4 kak shibam silambam aku, dgn pantas aku mencelapakkan diri g siapkan tugasan minggu ini. *padahal tgh sedap cecah roti butterscotch ngan teh o. sebenarnya ada 1 lg award kak shibam yg aku lum buat sbb memerlukan byk sel2 memori utk dikerah masa tu. huhu. nnt cek byq utang no...

b4 terlupa, tengkiu verimachi utk kak shibam.. walaupun kite baru jumpe 2, 3x secara separa sedar sbb ms tu xkenal betul2 lg, tp kemesraan yg terjalin di alam maya tidak mengenal erti segan atau pun silu. xtau la kalau dh berjumpa karang, mebe sy perlu pakai kain purdah cam kat blogger id pic weeda tu. huhhuh!!

kak shibam memule soh letak 10 hobi/perkara ttg diri sniri. pastu dia tukar statement soh letak auta / pantun gurindam plak.. sudahnye, aku letak ape pun aku xpasti laa.. aku separa sedar masa taip td..

ops, lupa letak gmbr piala berbentuk vespa ni..


nindiaaa..
10 things i tale about me:

  1. takleh telan makanan bila tgh sedih/marah/tension. kalau telan gak, rasa cam mkn pasir. eh, pelik ke? abih igt aku x pelik ke tgk korang yg asal tensen je makan?

  2. basikal & kereta mainan masa kekecik dulu smer kaler merah

  3. sgt sentimental value. sker simpan brg yg pd org lain layak ditongsampahkan saje walaupun benda tu dtgkan memori hodoh.

  4. suka bau rumah baru / dlm pembinaan, tp xpernah merasa pindah rumah.

  5. pernah bercita2 nk jadi arkitek tp lepas baca job description seorang arkitek yg bukan sekadar lukis rumah terus aku reset cita2 & lepas tu terus blur xtau nk jadi apa. inila hasilnya yg aku dpt skang.

  6. apply course sc comp jugak2 sbb senior & kakak angkat ambik course yg sama. padahal apajadah sains komputer pun dulu aku xtau. and kitorang bukan 1 U pun! sekor member pun x amik course yg sama kat U yg sama.

  7. seorang yg susah x setia. especially to my hughey. i melt over u... ;p

  8. hobi dr dulu mmg suka membaca. kalau tgh mkn cornflakes, wajib amik kotak cornflakes tu & baca ingredient dia walau dh penah baca tiap kali makan. tp skang, time makan mesti nak tgk tv!

  9. imaginasi melampau. mebe sbb ms kecik suka main pensil2 dlm pensel box 2 tingkat tu. konon pensel2 tu smer adalah 1 family. kalau x cukup pensel, aku pinjam kwn punye.

  10. pernah ada split personality. 1 dlm dunia biasa yg fana. 1 lg bila aku masuk dlm bilik, aku jd watak heroin novel aku. ala2 tomboy, siap ada family, nama penuh tiap2 sorang, rumah, kapel yg dulunya musuh aku a.k.a. anak jiran aku, band mate, sekolah, owhh aku terer main drum okeh.. and abg aku ada studio jamming. indah x dunia aku? siap nk gunting rambut stail watak yg aku reka, tp ayah ckp, "nape x potong kepala skali?" sbb rambut tu pendek sgt kot pd dia.. pernah menangis tiba2 just because aku imagine 1 babak yg aku reka utk novel aku. and aku amik masa 3 thn utk siapkan. bila baca balik skang, byk gile nk kena edit blk!!!! cam sampahhh!!

lepasni perlu tag 6 mangsa plak. ni yg sedih ni.. aku bukannya ramai nauuu kwn2 yg ada blog / berinteraksi di alam blog ni. lgpun aku pun x uar2kan sgt psl blog aku. nnt skop utk aku kutuk org jd limited plak.. org ni tak bleh.. ini tak bleh.. maklumlaa aku kan sker jaga ati org.. hati aku? sendiri jaga la bebbbb... nk harap sapa lg?

so dgn ini & dgn rasminya aku mengetag mereka2 yg berikut:


  1. mizzy - td komplen kt kak shibam x kena tag. hah ni dah kena tag, ntah buat ke idok..

  2. raoul - wei, kt umh aku pun da ada strawberry kering. x jadi nk order kt ko.. hehe.. cam asam2 gitu, kan? kalau bukan xtau ape la plak nama dia..

  3. kak di - bila akak xde idea kang, bleh la rajinkan diri wat tag ni lak ehh..

  4. mal - lama gile x jumpe.. kem salam la kat sapa2 yg patut ehh..

  5. AG - selamat bercuti bersama gaby..

  6. yanti - xpernah jumpa lg. mebe nnt akan jumpe kowt..

hah, apalagi?




KITA KASI PECHAHHH LAAAAA!!!

5 comments:

Unknown said...

dikk, bagus nak mamposs, terharu siott, sampai meleleh leleh air liur terharu punya pasal, isi kandungan ko mantap dikk mantap, mua ha ha

Habang said...

teerima kasih di atas award anda, nanti aku kasi pechahhh.hahahaha...

ya bt0l, bgitula rupanya bentuk dan rasa strawberi kering tersebut..layan x?..aku xlayan sebab sejujurnya aku xminat pr0duk2 strawberi.hihihi..

Unknown said...

kak shibam: muahaha!! adoyai sampai meleleh airliur lak ehh... menggiurkan sgt ke isi kandungannya? inilaa jd nya bila menaip dlm keadaan separa sedar.

habang: haa betulla eh. aku pun xberapa minat, tp ok gak laa rasa dia. x masam, x manis. juz nice gitew.. pasni nk try wat strawberry coklat lak. hoho!

Siti Nornadiah said...

kalo cam aku nieh bole ke idak naek vespa..

bwk moto pon tatau..:P

Unknown said...

ala naik je laa... jalan ke idak, itu blkg cerita.. haha!!