Jun 25, 2009

KANASAI betul!!

huii baru je abis qada' baca blog org.. adala dekat 2 hari aku x masuk blogger.com lgsg. 1 blog pun aku x visit. ngan blog aku skali aku x masuk!

bz sket kt opis. deadline beratur2.. kdg2 dlm 1 hari nk kena siap kan 3 job by end of the day.. dgn amendment nye lagi.. hadoiiii... nasib baik arini dh setel smer, even ada gak laaa 1 job tu wat aku bengang gile & x dpt nk setelkan..

dah la ada training td, harusla sejam,2 x wat keje.. nasib training agak best even ngantuk sket2.. normal la kan...campur mkn2 lg.. huhu! bos belanja kuih.. dia bg duit rm25, tp tukang beli dpt spend rm13 je. ajegile bg duit smpi rm25??!!! yg training cuma 7 org je termasuk bos! bukannya leh hadap kuih tu lama2..

kalau bwk kuih masuk training mmg xkan masuk 1 ape pun dlm pala. sebok makan je kang.. tabley tabley.. break 5minit je td.. lps abis training xde masa nk hadap blk kuih2 tu. smer sebok nk balik sbb da 6suku masa tuh.. so sape last balik td kenala bwk blk rumah kuih muih tu smer. hehe.. bos aku ler tu.. :D

anyway, keje yg membengangkan aku itu adalah, bila aku dah lamaaaaaa submit keje tu & dh di approve & style design tersebut telah digunapakai utk beberapa bulan, alih2 skang ni nk ubah lak.. masa awal2 dulu xde lak komen soh tukar itu ini..

bukanla aku ni jenis yg xleh terima teguran/kritikan, bolehhh.... tp mmg sungguh membencikan sekali bila aku kena edit benda yg aku dh finalize kan. yg DAH SIAP berkurun2 lama. dh approved!

lainlaa kalau dlm proses drafting / nk mintak approval / facelift.. mmg aku hepi laa nk tukar tang mana pun.. and yg paling sakit jiwa bila org2 itu bg komen mcm dia plak Art Director sedangkan dia hanyalah seorang writer (sekadar contoh. means bukan dlm line design) and seperti biasa, haruslaa diberitau last minute. ia dh serope 1 kemestian utk mereka2 ni.. kalau x last minit mmg x sah! and aku tetap kena folo deadline gak.. kanasai laa!!

ada lg 1 jenis org lak, yg ala2 take advantage ats bantuan yg aku dh pernah bg. ok, kalau dulu ko x reti wat sbb skang dh guna sistem baru, ok xper aku leh tlg buatkan sbb keje tu nk kena cepat siap. and aku siap buatkan manual, step by step lg. 2kali aku buat.. sbb lps bg yg 1st manual, dia still x faham camne nk guna sistem tu. so aku buat manual yg lebih detail lg step dia. siap screen cap kat each step!

dh 2 manual aku bg dia.. tp ada dia nk try practise guna manual tu? nooooooo... xde! tetap gak bila dah dekat sgt2 ngan deadline, dia email kt aku ckp dia tgh boaaaaanyakkkk sgt keje & projek & xsempat nk buat.. so AKU kena buat keje tu lg skali! so aku ni xde keje laaa? aku xde deadline? keje aku sniri tertonggeng2 aku nk siapkan, dgn senang lenang nye dia pass keje dia kat aku ehh... bukan sekali aje. ni dh masuk 2x.

mmg keje tu sng je bg aku. 5 minit dh siap. tp hello... tu keje aku ke?? ada dlm job description aku ke?? adakah gaji aku termasuk keje2 yg aku buatkan utk dia?? nk anggap aku wat keje amal gak ke? perluke lepas ni aku rakam lak kat video utk tunjuk kat dia camne cara dia nk wat mende alah tu??

dh la masa 1st time aku call dulu suara mcm cikgu English aku yg marah2 sbb xsiapkan homework. dia igt dia sorang aje stress kot.. itupun bos aku yg soh call utk assist cara guna sistem tu. ala2 tech support la.. ikutkan ati, aku layan kat skype / email je.. skang ni, nk soh aku wat kan keje dia, amboi... siap ber 'dear2' bagai.. alergik aku!! nasib dia kat penang, so aku xyah nk jumpa kat mana2...

aku ni mmg jenis xreti nk komplen2 kt bos sgt.. kang kata aku kaki ngadu lak.. paling2 aku masukkan benda tu dlm weekly report aku je. nk keje ngan mereka2 ni lama nih.. aku mmg xreti nk fake senyum kalau aku tau org tu bengang kat aku. konfem aku wat muka ketat jer.. so, selalunya mmg aku simpan je semua pedih di jiwa tu. kanasai sungguh laa!!!

ye ye aku tau.. komplen byk2 dlm blog pun xguna kalau aku terus biarkan org pijak2 aku.. aku perlu stand tall n say NO! well, it's better said than done. mebe later aku akan guna reverse psychology utk kenakan dia balik.. pelan2 kayuh...

hadoi panjang dh ni. dah la.. aku nk g basuh baju. mesin da penuh. esok mak aku balik tgk mesin penuh bising lak dia. sure punye baju dia & adik aku 4 hari xbasuh penuh 1 beg.. ayo esok kena bgn awal.. kena sidai baju dulu b4 g keje. tolongggg kejutkan aku.. someone, plisss...

lapar gak. nk g makan. ciao!

7 comments:

Unknown said...

hape ke baik nau ko ni, korje orang ko buatkan buat hape ? suh dia buat sendiri ler, anyway selamat membasuh, mengampai dan melipat baju yang macam gunung tu ye

Anonymous said...

huiii..
sounds marah gler ni..
rileks ben.
tarik napas...
lepas.

Unknown said...

kak linda: ntah le kak.. apesallaaaa sy ni baik sgt eh? hahah!!! pasan!! agaknye suara dia yg cam cikgu garang tu yg buat sy cam kena pukau kot??

naza: itu saje je mlm td qada' tulis blog.. semua skali bwk kuar.. skang dah legaaaa.. hehehe...

Siti Nornadiah said...

huiiii..
kalo aku pon mengamuk!

eh karipap gergasi yang ada segala hidupan laut tuh ado ke smlm??

marveles!

Unknown said...

karipap giant tu xder.. ada karipap nobita jer.. haha!! beli dr fudkot je kuih2 tuh.. so smer saiz normal..

Siti Nornadiah said...

punye lah aku dok terpk2..asal ko ckp karipap nobita..

rupenye watak karton doremon!!
hahahah!

blur kejap..

Unknown said...

hahaha! nasib aku xletak sizuka dgn sunyo skali..