Jun 3, 2009

kesian... kesian... kesian tu leh bg org kenyang x?

aku jawab: boleh! kalau dia hulur mknn skali.. bila makan, kenyang la..

smlm tgk 1 rancangan tv popular. katanya, "kenapa semua org xsuka dirinya di simpati (being symphatize) org lain? aku suka simpati.. ia menunjukkan yg org lain prihatin kat kita." *ampunkan translation yg hazab iteww Sapa yg tgk, tau laa rancangan ape yg aku tgk tuh. hehe..

Simpati: xyah la nk explain apa maksudnya.. budak darjah 6 pun tau ape dia..

pd aku la.. org yg x suka simpati org adalah org yg xmau dirinya dilihat lemah oleh org lain. mebe bila org x lihat dia sbg lemah, makanya dia akan lebih berdaya saing, lebih gigih & tabah. sort of SELF-MOTIVATION. itu kalau org tu berfikiran positif.

kalau negatif lak? xnak org simpati kt ko, konon xkan dtgkan apa2 faedah. nk usaha sendiri tanpa bantuan org lain.. sudahnya, menyusahkan org lain jugak.. itu ego namanya... semorang ada ego.. nk / x nak ngaku je. *ops, lari topik!

tp ada gak yg terima simpati org utk kekuatan diri.. x kurang gak yg suka meraih simpati org.

xkisah la mana2 pun, cuma jgn la kita terus2an meratapi nasib diri tanpa berbuat apa2. hari2 mengeluh. itu x kena. ini x kena. mmg dgn berkongsi masalah dgn org lain, x byk, sikit leh kurangkan beban. tp kan ke lg best kalau pikirkan solution skali..

pergh! boringnye entry aku~ aku nk ckp psl benda lain sbnrnya.. tp nnt2 je laa. =___='

5 comments:

Siti Nornadiah said...

lapa lah..:)

Habang said...

aku bersimpati kat diri sendiri sekarang, nak k0men kat cni tapi tak tau nak k0men aper,tapi gatal nak k0men..hihihi..

p/s: aku punyer k0men tak lari t0pik kan?hahaha

Unknown said...

nad: lapar g la mkn. kang sian sakit perut.. haha!!

habang: janji ada perkataan 'simpati', anda x lari topik. kakaka!!

Anonymous said...

huahhhhhhhhhhhh...
aku simpati.

erk.

Unknown said...

naza: apsal ada tersedak kt hujung tuh? kekeke.. minum air byk2 no...