Jun 10, 2009

jeling la.. lama2 juling baru tau...

kenapa bila timbul rasa cemburu, mesti ada rasa nk jeling2 ehh? haha! abaikan.. aku saje je nk relate kan ngan title tu..

selalu sgt kita dengar, "cemburu tanda sayang".

atau... ".... bukan kasih namanya jika hati tak pernah merindu & cemburu..." hmmm relevan lagi kah?? (kalau dia jeles org lain lebih dari dia, takkan sbb dia syg kot.. haha!)

ada stgh2 orang dia xreti / x mau tunjuk dia rindu/cemburu atas sebab2 yg dia sorang aje faham. and ada stgh2 jugak seboleh2 nk tunjuk pada dunia betapa dia rindu/cemburu.

aku penah terbaca kat mana ntah x ingat.. katanya (lebih kurang gini laa), "cemburu itu manis sebenarnya. adakalanya, iya.. kita rimas tp sebenarnya it shows that u're actually care for me, even though u may not love me." ini hofkos dlm konteks kasih syg & bukannya dlm konteks life survival. maaf, teknik kawalan cemburu tidak akan dihuraikan di sini.

adakah selepas ni anda akan mengontrol cemburu anda atau let it loose a little so dat si dia tau yang anda sebenarnya ambik berat... *peh, aku rasa cam penulis Cosmo la plak...

8 comments:

Unknown said...

dikk, seperti biasa komen akak memang selalu tak relevan dengan entry ko, ada ubat untuk penyakit akak tak ? Akak tidak cemburu langsungggggggg nengok orang berbadan slim ??? Mulut cakap cantik ah badan dia, sambil cakap, mulut mengunyah2 ni, ha ha ha

Siti Nornadiah said...

susah lah cemburu nieh..kadang2 jadi sifat plak..

tp bg aku cemburu nie buang masa..

Anonymous said...

kuikuikui.
saye tataw cane. tapi dulu saye susa nak cakap "i jelez oke!"

TETAAAAAAAPI,
sekarang, ade orang yg salu cakap. "tak marah..tapi cemburu.." wo wo wo..!! aku ble tersengeh bace sms camtu oke! dan aku makin senang nak ngaku "i jelez oke!"

kekdahnye. aku suke je if org2 yang aku syg jelez..hahahhaha..naza kerji

Habang said...

cemburu tanda sayang?
sbb aku dh xde awex, maka perumpaan tu skrg dah bertukar bagi aku.

cemburu tanda tak puas hati dan kecewa.

cemburu woo k0rg leh makan sedap-sedap kat semenanjung, aku kat ceruk ulu nie alih-alih makan benda sama je.takde pilihan.teng0k lak rancangan warung kita.pergh sadis,bergerak-gerak anak tekak.meleleh air liur..hahahahaha.

p/s:komen aku kali nie confirm tak lari tajuk kan?hahahaha

YanTzAnabella said...

kan better kalu org tu transparent..ape salahnyew tunjuk die hargai seseorg itew..kan kan kan...life will be much meaningful kan.. =)

Unknown said...

kak shibam: haha lawak laa akak.. xkisah ler.. janji Mr. R sayang.. apa ada hal.. ye dok?

nad: mmg buang masa kalau melampau2 batas ubi kayu tu.. kasi je dia makan ubi kayu goreng cecah sambal cili padi.. pehhh...

naza: camne lak kalau, "x jeles tapi marah.." kekeke..

habang: jgn risau, anda x lari tajuk.. sian tekak hang.. nasib x dok dlm utan makan nasi goreng ulat sago~

yanti: yup betul3x.. tp kdg2 transparent sgt pun leh buat org amik kesempatan dekkk... so, pepandai ler cover mana yg patut eh.. hehehe...

Siti Nornadiah said...

ehh lupe..
pose ke rinie??
asal ckp ubi kayu cecah cili segalaaa!!!!

hahhaha!!

Unknown said...

nad: xpose.. hehe..