Jun 26, 2009

ku bukan superstar, kaya & terkenal

pg td ms nk kuar g keje, singgah meja makan. kt tv terpasang HotFM AM Crew. tetiba ibu ckp, "eh maikel jeksen mati ekkk.." haaa? apesal?? kt 8tv adala org tepon2 btau dia penah salam MJ ckp kulit halus la apela... tp xde lak ckp psl ape..

masuk2 keta, on radio.. owhhh cardiac arrest. tp tetibe jekk??! hmmm apa nk buat kan.. dh ajal.. tp sian laa.. konsert yg bakal dia buat tu, cukup utk cover hutang2 dia.. harap2 royalti dia selama ni cukup la utk anak2 dia nnt..

aku xtau la nk refer MJ ni as mendiang or arwah sbb dulu ada kuar kt paper dia convert Islam. itupun few days b4 naik mahkamah psl kes lawsuit ngan pak sheikh.. and terkejut jugak bila dpt tau umo dia sebenarnya 50 thn! dlm otak aku, he's like forever 20-30's.. xtau asal. ala, samalaaa dgn aku yg forever rasa aku ni still 24. haha!

kt FB bersepah org letak status condolence.. tp ye laa satu kehilangan besar utk dunia muzik walaupun xde kena ngena ngan aku. but still, MJ pernah gak laa singgah di otak mental aku dgn lagu & video clip yg x ditelan zaman. so, entri kali ni aku nk wat tribute to MJ.. even aku ni bukanla peminat setia dia pun... lirik lagu dia pun bukan aku hafal sgt..

Carta lagu MJ feveret yg aku susah nk lupa:
(kalau nk tgk video2 clip dia, sila ke sini ehh..)

10. Smooth Criminal - "yeni ayu wokei, ayu wokei, ayu wokei yeni.." itu je laaa yg aku dok ulang2 sbb tu je yg aku dpt tangkap ms dengar dulu. haha!!

9. Earth Song - dia bukan je buat lagu psl hal2 manusiawi, tp ada jugak mesej2 sejagat. kdg2 kita nasihat, berleter, ajar kat orang, orang xmo dengar & rasa annoyed. so, bila ada lagu2 camni, baru laa terbukak skettt mata manusia2 ego ni betapa byknya kemusnahan yg dicipta di sebalik kejayaan yg ditempa. *puhh! ayat cam ayat guru besar kt perhimpunan skolah lak! nk harap tgk NatGeo, haremmmm...

8. Remember the Time - fuhh ni video clip dia ala2 kat Mesir. dia jatuh cinta ngan bini Firaun, supermodel Iman. Firaun dia Eddie Murphy. time ending time dia jadi pasir tu, aku dh melopong dpn tv.

7. U Are Not Alone - bila dgr lagu ni skang, cam sedih skit2 arr.. tp lagu ni mmg bagi smgt pd mereka yg rasa lost! mmg sgt ke 'R.Kelly'an lagu nih..

6. Bad - aku suka lagu ni sbb aku rasa aku ni jahat, kot? ntah la.. best je telinga aku dengar

5. Black or White - ini video clip yg paling canggih aku penah tengok (masa tu). mcm mana dia wat morphing dr sorang ke sorang.. hitam, putih, kelabu, laki, pompan, org muda, org tua... mmg best! abg aku ada record videotape, mmg hari2 aku play time cuti skolah!

4. Bilie Jean - hoii lagu ni time dia wat moonwalk tu, huiii kagumas aku nengoknyer.. intro dia aje dh leh wat kepala tersengguk2 ikut beat.

3. Thriller - lagu ni sgt lah best nya smpi hero Tamil pun tiru. cuma version dia jd Geli Mat (mat, mat , mat...) tp dulu2 tgk, time dia jadi hantu tu aku tutup mata. tatuttttt...

2. Beat It - all time feveret aku. sgt stylo jaket merah dia tu. kalau aku besar sikit ms tu & ada duit, harus aku g cari jaket camtu gak kt pasar malam atau kat Billion atau Great Wall.

1. We Are The World - tenang je rasa hati dengar lagu ni.. aku rasa cam lagu tu ditujukan kat aku jer.. haha! yelaa kan lagu tu utk kanak2 sedunia.. masa tu aku still kanak2, harusla aku perasan weh.. rasa cam sgt disayangi pun ada. huhu!

his dressing, his sharp yet smooth moves, the singing, everything la kiranya.. mmg always distinctive, lain dr yg lain & xde sapa leh jd cam dia. posers mmg banyak, tp xkan ada yg leh jadi cam dia. and aku rasa dia je the only person yg di featured kan dlm teka teki kanak2 zaman skrg. ehh xpernah dgr ke??

apa dia, yg masa kecik, itam... bila besar, putih?
cuma syg di penghujung hayat dia, kisah nya x seindah yg diharap.. skandal, saman, divorce, hutang.. well, nk wat camne, mebe itu harga yg perlu dibayar utk jd seorang SUPERSTAR..


1958 - 2009

AUWWWWW!!!!




4 comments:

Siti Nornadiah said...

mcm tak sangka kan...
terkejut jgak pg tadi..

sedeyhhh..:(

Unknown said...

terngiang2 dlm pala lagu dia. tetibe...

Anonymous said...

masa kecik2 aku tengok vid "Earth Song" telopong aku tengok. Uikk goosebumps..eh..btul ke aku eja haa??

Unknown said...

betul! betul! betul!
hehehehe...