Apr 30, 2009

PERHATIAN: JANGAN KLIK SEMBARANGAN

bukan selalu aku capitalize kt title.. means, benda ni betul2 serius..

sll kita dgr pasal scamming thru website kan.. dpt email dr 'bank' klik 1 link & then, voila!! duit dlm bank 'pling!!' hilang tetibe...

hari ni aku terkena!!! tp nasib aku baik sket sbb AKU X KLIK APA2.

ni email yg aku dpt. link tu aku dh jd kan dia inactive. so xde hal kalau ada yg ter klik kat url tuh.. & aku highlight kan kat korang kat mana kekantoian diorang yg bengap ni. aku ckp bengap sbb diorang mmg bengap xtau cari keje yg berfaedah, tau nye nk menipu org aje!

************************************************************************************
from: CIMB Group alert@alert-select5.com <-- ade ke email bank guna camnih?
to: <-- kat sini mmg blank oke. bukan aku padam email aku. mmg xde nama recipient. sgt ketara ciri2 spam nyer..
date: Thu, Apr 30, 2009 at 5:53 AM
subject Alert : Account (Critical Problem)

Message ID -CF5280



Dear Valued Customer,

Our account security systems (ASS-#) has detected a security "threat" in your account as it was last accessed from a blacklisted location. For safety reasons, we have suspended access to your account pending your immediate reactivation.

Reactivate Now.
http://www.cimbclicks.com/ <-- kalau korang klik ni, korang akan di direct ke website ni: http://www.c-profile-results.com/CIMB-Online.htm-korang jgn mandai2 g copy url ni & letak kt browser!!

Please be informed that inactive accounts will be deactivated in less than 5min for security reasons. We regret any inconvenience caused. <-- ayat tu akan buat org gelabah & terus klik link tadi. cuba ko ckp 5 minit dr bila? ko tau ke bila aku nk bukak email nih????

Account Monitoring

CIMB Group
www.cimb.com

************************************************************************************

cam sial kan? so.. aku nk nasihatkan korang, kalau dpt email2 cenggini seelok2nya check ngan bank dulu. bank xkan send email cenggini kt customer dia.. benda2 emergency camni dia akan CALL.

so, mula2 skali korang kena:

  1. relax. minum kopi dulu
  2. korang mouse over aje kat link tu (xyah klik) & URL SEBENAR akan keluar kat bhgn bawah skrin sebelah kiri.
penat Bank Negara bagi nasihat.. Hotlink pun dok send msg supaya hati2 ngan menda2 gini.. haih... ikutkan hati nak aje aku reply kat email ni. atau, kalau aku kenal mana2 hacker, aku nk upah derang supaya hack website tu & telan website tu dengan duit dr account tuan dia!!

even aku x kena, tp geram tu tetap ada. aku mmg anti sgt2 dgn activiti2 scamming ni. org2 yg bekerja ngan scammer ni smer otak letak kt bontot, bukan kat lutut. sebab dh sll sgt diduduk2kan, sbb tu dh xde fungsi lg. kalau derma organ pun x layak! ni la salah 1 dr sampah masyarakat..

thn 2006 dulu, email yahoo & id ym aku yg 1st skali dulu penah kena hack gak melalui2 link2 yg cenggini.. habis segala kenangan *ceyyyy sejak tahun 1998. email address member toksah katalaa... leburrrr!!

so hrp2nya korang leh la sebar2kan kt kengkawan yg lain supaya hati2 bila dpt email dr 'bank'ai nih! kalau kenal mana2 hacker, tlg bitau kat dia.. aku kem slm. wat la apa2 yg patut..

6 comments:

Siti Nornadiah said...

CIMB plak dah..dlu AMBank..

gler lahh donia skrg!

Unknown said...

rasanya maybank pun penah kena gak..
sng cite, smua bank dah kena.. riverbank je belum kot....

Anonymous said...

haih..donia..donia...maju salah...tak maju..susah...

Unknown said...

be careful key.. skang ni byk musang berbulu ayam.. dia xtau agaknye org skrg dh pakai vacuum.. haha!!

Unknown said...

boleh jer tapi reply camni, nak update ye, kepala hotakkkkkkkk hang, ha camtu

Unknown said...

menarik cdgn tu.. hehehehe.. >:D