Apr 28, 2009

janganlah berbondong2 ke LHDN

Lusa hari terakhir utk submit borang cukai (or wateva nama rasmi borang tu aku xtau) & aku plak still xtau no PIN aku ape. best! itupun baru smlm member bgtau deadline 30 hb! masak!!!

ni laa pesstaimm aku nk wat keje2 gini..

so plan2, nk call je laa org LHDN sbb x koser aku nk beratur panjang semata2 nk no pin aje. sudahnye aku kena wat online gak.. bukannya aku xpernah daftar sblm ni..

smlm nk call, lupa. hari ni nk call pg, lupa gak.. dh ptg2 sket baru tingat... ambik kau! line toll-free bz manjang.. aku try direct line, bz gak. sudahnya aku htr email! ntah bila nk dpt jwpn xtau ler..

pastu dpt auto-reply message. ada bg no fon lain dlm tu. aku try la call. suara mesin. xpe.. laaaast skali dia tnya, "adakah anda mempunyai kod info? jika ya, tekan 1. jika tidak, tekan 2." aku tekan 2. jawapan dia...
"maaf. anda memerlukan kod info, bla bla bla.." tuuuutttt...
siot!! ape ke heyy nyer nk btau smpi camtu skali.. awal2 ckp je laaa mmg nk kena ada kod info. hihhh... aku patah balik g pc, surf tenet. da la heavy traffic, so mmg lems sket laa connection kt website hasil tuh.

surf2, dpt kod info. aku pun xtau kod info utk ape. aku pilih kod info utk hulu langat sbb itu yg terdekat. call lg skali.

lps je aku masukkan kod info & sistem verify kan, tau apa yg aku dpt? alamat & no fon lhdn cawangan hulu langat yg kat jalan reko tuh. ITU SAJE.

dude!!! i need my pin no or at least sum 1 i can talk to... nape benda2 ni smer perlu masuk dlm telefon? aku fhm laa ni utk org yg xde internet. tp nape x letak dlm website terus info2 ni?? kenapa perlukan kod??? no tu bukan toll-free lak tuh...

tgh dok pening2 sambil memandang sayu senarai kod2 info ikut negeri aku terpandang kod jln duta. it triggers smthing.. ahah!! aku tingat sorang member aku KEJE LHDN JLN DUTA!

sepantas kilat aku call dia, tp masuk voicemail.. tukar no ke??

lantas aku sms sorang member...

Salam.. ****, ko ada no **** x? aku nk chk dgn yg dlm fon aku kot2 dia da tukar no..

Salam.. ***-****** no lama lg.

Eh sama. Hmm dia off hp kot. Aku nak tanya psl cukai ni. Huhu! cam tau2 je aku nak kacau...

tau xpe. ko la antara jutaan org yg menambah kusut kt kepala dia. dh la org tu nk kawin sabtu ni. dah, jgn kacau dia.

Hah? Nk kawen? Asal aku xtau?! Huhuu sedihla camni... Dia kawen dgn junior dorm aku lak tu.. Huhu!

ye ke? aku plak xtau pun tunang dia tu junior kita. hahaha.. da, kau jgn nak ganggu dia. bior dia bina hidup baru. hahaha

Huhuuhu... Xpela. biar kubawa diri ini ke lembaran sepi.. Ko kirimkan salam kt dia dgn ucapan, 'slmt... pengantin baru... Teng dendengdendendeng..Slmt.. Berbahgia... Slmt.. ke anak cucu... Slmt.. Sejahtera.'

Pi la, sepi utk mu.. hahaha.. apa da..

adoyaiiiii.... kalau xdpt gak ni, esok.. aku EL. =___='

*mesti ada yg tgh nyanyi lagu Selamat Pengantin Baru nyanyian Saloma skang ni..

4 comments:

Siti Nornadiah said...

aku tau sape yang akan nyanyi lagu saloma tuh..

cik nazha si ala2

hehehh..:)

eh babe ko EL ke rinie..bosan lah meks!!!ptt lah semlm ko ribut dgn deadline..

Unknown said...

kekeke... nazha mmg sker oldies hek? sker lagu oldies takper.. jgn taste pun yg oldies sgt2, udah ler... kekekeke!!

aku x jd EL la.. aku dedikasut nyer staff. sbb tu 9.30 sharp dh ada bunyi *tiitttttttt* kt pintu opis. hehe..

Siti Nornadiah said...

tuh lahh..lagu jer oldies..taste sang arjuna dier bukan oldies babe..tp shuffle oke..muda belia..yannnadaaa..:P

jgn mara naza..

kalo kaww dedikasut..
meks dedikusutmasaiiiii..oh i love tat title..

Unknown said...

ko kusutmasai? nak lawan naja kerrrr.. hahahaha!!