Apr 5, 2009

jam bumi

mebe dh agak terlambat utk aku komen psl earth hour. tp dulik ape aku!!



ada yg setuju. ada yg x. aku x faham tul. soh tutup lampu sejam pun ssh. konon ada hidden agenda la.. cam org bodoh la apelaa.. sapa soh ko dok dlm gelap mcm batu x buat apa2? sll time black out leh jer survive.. pk sniri laaa apa xtvt nk wat dlm gelap tu. ikut imaginasi sniri la kan.. nk tmbh populasi dunia ke.. main spirit of the coin dgn lilin ke.. suluh2 jiran blkg umh ke ape ke.. eh hello! ada org paksa ko ker?? xde kan.. so xperlu laaa nk hanjeng2kan orang kalo ko x setuju. xnak buat dah ar.. g la tambah bil letrik ko tuh.. ada sapa halang?? bangang. otak letak kt ______ (isi sendiri) mmg camtu la jd nya. *geleng2 kepala sambil tgn cekak pinggang.

apa aku buat pd hari tu? hoh, aku bgn dgn bdn berpeluh2, walau tido x pakai selimut, sakit perut + pinggang. best! mlm b4 tu aku demam. nasib baik bila dh dekat kol 9 a.m. reda sket smer2 tu. so, pegi capsquare! igt leh laa nk daftar walk of hope ker lawat gerai2 ke tp bila sampai alahai terawal sgt la plak.. gerai2 tu x siap setup pun lg. booth KLDW pun.. adalaaa dekat sejam kot tawaf capsquare b4 brunch kat Tappers Cafe. hmm ok gak mkn situ even mknn aku 'American Breakfast' lama bebeno nk smpi! jauh sgt ehh smpi kena g America sinun! mslh visa kot... tapiiiii meks suker ID dia. sungguh suci sbb meja,kusi smer putih!! haha!! i loike! tunggu rumah meks siap, akn meks wat ID camtu! *tetibe ada awan pop out dari kepala

setel bfast, jln2 kt gerai Earth Hour. tp booth daftar x bukak2 smpi kitorang nk blk. soheh laa xdpt join atau beli baju dia. so, sambar le sticker keta & t-shirt wwf ngan beg kain yg ok kt mata aku. then jln2 kt pertama & sogo while waiting for nanad sampai naik lrt. sambar purse plak.. then g alamanda mkn kt MFM. habis 100++. mknn byk giler siotttt!! sengkak perut aku! tp sup dia aku kureng sket laa.. mebe dh terbiasa ngan sup pizzahut kot. hoho!

mlm tu konon nk tgk kl bergelap secara berperingkat2. igt nk naik heli tp enjin breakdown lak.. (setan!) so g Lookout Point jer. dpt park tepi jln & panjat tangga naik atas. lenguh wey kaki!!! dh lama x hiking. aku mmg pancit bab2 camni. stamina mmg out!

smpi2 atas, view mmg marvellous. kalau dpt dinner kt situ sambil diiringi gesekan biola dgn lagu Anakku Sazali mmg best smbil tgk view 1 kl. mlgnya restoran tu restoran cina. huhu!! so, kitorang proceed to menara. mendaki lagi! tp xsmpi atas ar.. bwh top floor je. hehe.. itupun dh cukup baik view dia.

ngam2 kol 8.30 adik aku call. terus aku terlepas nk tgk klcc tutup lampu! hampeh!! sedar2 org dh jerit2 n klcc n menara kl dh pun gelap! tp xdelaa gelap gulita kl tu aku tgk.. trg jek.. lampu jln smer nyala! at least padam laa selang 1 lampu ke.. dim sket ker ape ker.. hrp2 thn dpn dbkl leh la wat smthg.. alaa kt hway Pedas tu lek jer jln xde lampu ok watttt.. and rakyat mesia gak eh.. nothing to lose lar.. kamon bebeh!

smpi2 bwh, jalan dah jem, babe..... nk lintas pun susah.. utk hala ke ampang, aku kena u-turn agak jauh gak la... n beratur dekat stgh jam kot b4 smpi kt traffic light bwh tu. ke sejam?? x kira lak. tp mmg traffic gile2 hanjeng nyer jam! sapa yg mendaki naik tu sure nyesal x sudah!! yg turun ok lg sbb mission completed dah.. (aku la!)

so, dr situ trus g federal utk htr nanad balik kelana jaya. smpi2 lrt stesen tgk2 keta dia mak oiii... ujung skali & terpencil sorang2 kt situ. nasib baik aku htr smpi situ. klu htr smpi stesen ampang park je, camno?? rupanya si nanad dok berdoa dlm ati supaya aku htr smpi KJ. hahahah!! dia bilang, dia dok berdebar takut aku htr smpi kl je. bila aku ckp,"camne ekk nk g federal?" trus dia 'fuhh!!! aminnnn!!' yelaa aku pun xkan la x pk bahaya dia blk naik lrt sorang2.. mmg dah niat nk htr smpi KJ pun.. untung sapa kwn ngan aku ni. klu aku tau katne umh dia, mmg aku htr smpi depan pintu! *mendabik dada sambil pejam mata. bibir tersenyum. tgn masih mencekak pinggang.

alamak, dh panjang la.. aku sniri penat nk baca.

p/s: terlupa lak nk citer b4 g bukit ampang kitorang g beli lilin & lighter as simbolik la konon.. brader 7E tu tanya nk lighter $1.20 ke $1.40 & nanad dgn pantas jwb..

singgit pat.


motiffff ko mintak lighter $1.40???

2 comments:

Siti Nornadiah said...

hye kakak!
hahahha..
tq yek hantar mmg ko adalah kawan yang baekkk!!

p/s lilin n lighter tak gune2 pon oke!tgu blackout..:)

Unknown said...

klu x htr, xleh byg ko nangis kt tepi stesen lrt nnt... LOL! lighter 1.40 tu leh diguna di kala kesempitan keyh..