Apr 20, 2009

hutang lama dah nak berlapuk... ada hati nk tambah yg baru?

aku xsedar rupa2nya hutang aku menimbun terlonggok kt tepi katil. hmm camne hutang leh ada kt tepi katil lak? selain dpd hutang baju2 yg nk dilipat tu.. ada lg hutang yg berbulan2 aku xlangsaikan lg. *maap cik pitipiti-anne, lain bulan saya bayor ehhh.. ni bukan pasal anda!

aku rasa, hujung tahun pun lum tentu dpt langsai~ hutang ape? nih hutang nih...

punyela berzaman aku nak habiskan. kalau dolu2, 1 malam leh habis. tp skrg, 1 mukasurat pun lum tentu aku sudah kan!

2 buku dr bawah tu buku member aku. yg no. 2 tu aku dh selamat setelkan. yg bwh skali tu, adoyai.. aku nk pegang sambil baring pun xlarat! adala dekat 1000 page kot novel tu. aku pun xsure. kalau dibuat skala, baru 0.005% kot page yg aku baca.. huhu! itupun ada yg aku skip page. jln cerita lambat sgt la.. *cakap jelaa ko pemalas...

mebe sbb dlm citer ni xde watak hero yg hensem, bekerjaya hebat plg2 koman pengarah urusan di usia muda, kaya dgn harta makbapak, anak emak, masih tinggal bersama keluarga, dlm masa yg sama kaki perempuan, serta berlagak & ego - membuatkan aku meluat & berkobar2 nk habiskan sbb nk tgk apa jd pada lelaki yg ego tu. even ending dia aku leh agak.. sure dia akn jd lelaki paling lembut hati dgn wife dia setelah melalui perlbagai liku & rintangan alam berumahtangga. cliche sungguh!

buku yg 1st & 3rd tu aku kuarkan dr bawah katil.. dh dekat berhabuk rasanya! jgnkan plastik cover yg x bukak lg, buku tu elok lg berbungkus ngan plastik MPH dgn resit skali ada dlm tuh! *resit tu yg paling penting!

paling latest aku beli, yg 2nd from top. novel tu mmg dh lama aku cari. manjang xde stok aje.. aritu g MPH, hambik ko berlonggok2!

disebabkan hutang yg semakin menimbun tu, aku decide, aku MESTI baca at least 1 page sehari. (kalau ganti ngan Al-Quran kan lg bagus... *leleh...) itu x masuk lg buku Dialog Bersama Jin Islam yg baru suku aku baca..

so, aku amik buku yg paling atas tu & bawak ke mana2 aku pegi dengan harapan, aku leh baca bila ada masa terluang. HARAMMMM!

ko ingat ko g mana2 naik bas?lrt?teksi? kengkonon sambil tggu 'drebar' sampai ko leh layan semuka dua??? the only time 'masa terluang' yg ko ada, masa traffic jam. di mana ko memerlukan tahap konsentrasi yg tinggi bg mengelakkan Q dicilok pemandu2 mesia yg agak kiasu terutama di waktu pagi!

gitewww kata hatiku..

1 lg masa terluang yg ada, lg 2, 3 minit b4 terlelap. kalau sehari 1 page, stgh tahun la kot baru habis 1 buku.. isk!! aku kena rajinkan diri mcm time skolah rendah dulu! di mana buku adalah teman karibku! hmm mebe aku perlu beli spek yg berbingkai tebal so aku lebih feel mcm seorang pembaca tegar??? *A-LOOK, kita bakal berjumpa lagi!

kalau la mak aku tau 'aktiviti' aku nih, sure dia akan ckp, "hutang puasa ko bile lak nk bayar??!" TT__TT

4 comments:

Siti Nornadiah said...

PWTC ader pameran buku..smpai 27/4 nie MPH..Karangkraf smer ader..
tanak gie?

:P

Unknown said...

babe, kalau u nak hadiahkan i buku berbau pwtc, i redho je terimaaaaaaa...

Siti Nornadiah said...

i dah gie..
bukan bau buku bau tiak org d lah..gler rmai nk mampus!!

Unknown said...

ye ker... alahai baru igt nk g. huhu!!