Apr 26, 2009

apakah terapi stress anda??

orang berkulit putih pernah berkata (omputih laa..), "Expect the unexpected." dan itu ler ayat yg terngiang2 dlm pala aku masa aku berjalan di parking lot menuju ke kereta.

aku ke 1 pusat soping dgn 1 tujuan. merepair hp ku yg ngok ngek, bak kata kak shibam. klu jmpa yg berkenan, bli baru trusss... dan hasilnya adalah amat x aku sangka.

btw hp aku berjaya di selamatkan. berkat tgn seorang Dr kot.. almost givap actually... dia masukkan 1 testing simkad dlm hp aku, ehh elok lak dia detect... aku masukkan simkad aku, x detect lak.. obviously bukan sebab besi tempat letak simkad tu yg problem... so dia nk bagi aku trus tester simkad tu utk aku copy segala no. phone dlm hp.

b4 balik aku nk try 1 last time utk masukkan simkad aku dlm hp. mana la tau kannn... e'ehhhh bley detect!!!!! yeahoo!! thanx dude. dia x caj pun even aku lepak kedai dia adala lebih 15 minit kt situ.. lps tu aku singgah kedai sebelah, usha hp idaman hati sbb dia authorize dealer rasanya..

lepas usha2 & di saiko salesgirl yg kata hp idaman aku tu x ok sgt (ye kerrrr??) aku decided nk angkat gak tp tunggu gaji. huhu! tp 'terpaksa' amik ori set sbb takut ada problem later on & warranty utk AP set xcover pun benda2 yg penting cam bateri, skrin, etc. kalau amik ori, waranti cover segala2nya dgn kos RM0.

ok la. setel psl fon, aku g makan. lapar dowh.. dr pg aku x makan.. takat minum air stgh cawan & jemput2 seketul. gile! sambil makan, aku layan tgk org lalu lalang kt luar kedai. kedai tu xde tv & psg lagu cine & omputih jer... dh lama gile2 aku x lepak kedai makan sensorang. (rasa cam x pernah jer. haha!!) sambil2 tu aku baca buku. huhu!

aku ada 1 kepercayaan, bahawa retail theraphy adalah terapi stress yg paling berkesan. hehe.. siyes.. bila rasa tensen, aku rasa dgn bersoping je dpt wat aku rasa lega. xsemestinya kena soping berkoyan2. takat beli majalah pun jadi laaa... xguna menjerit smpi sakit tekak, tekan minyak keta smpi accident kena saman, di penghujungnya.. menyusahkan org lain.

ye laa bila dh sakit tekak, nyusahkan org yg terpaksa faham bahasa isyarat ko yg x bertauliah tu.. bila accident, faham2 snirilaaa berapa ramai yg terpaksa bersusah payah nk setelkan bermacam2 hal utk ko. bek g soping, paling2 duit ko sniri yg susut. bukan duit org lain. tp kalau soping giler2 smpi kena pinjam duit org tu, x sedar diri nama nya tu...

so, aku juz nk cari STOKING. tu AJE. melilau cari SOX WORLD. dh pindah ker? dh tutup ke? mana diaaaaa?? so, sambil2 cari kedai stoking tu.. aku tersinggah kedai2 yg aku ternampak cam hmm menarik je brg2 dlm tu. bila masuk kedai tu.....

  1. aku nak cari cd Greenday / Fabulous Cat --> yg aku beli cd Alanis & Jazmine Sullivan. (how??) aku dgr 1 lagu best the moment aku masuk Kedai Muzik Abdul Wahub tu.. siapa nyanyi arr? nk tanya kat kaunter ramai sgt org.. ms tu aku dh sambar cd Alanis dah.. bila dgr 2nd song, pun best gak.. isk, xleh jd nih... so aku tanya, dan amoi tu btau nama penyanyi tu. siapa Jazmine ni? sumpah aku x kenal & x pernah dgr nama dia. cari2 kt rak cd, xde pun.. tanya kat amoi tu blk, dia ckp, "tak de lg wor.. ini 1 saja tinggal.." hoho! "bleh x sy amik beli?" so cd & duit bertukar tgn.. rupanya tu cd feveret member staff amoi tu.. sorila kak, apsal x beli awal2?
  2. aku x rasa nk beli baju --> aku beli 3 helai baju dalam (bukan bra, tp inner shirt.. hehe). (how?) aku teringat yg aku dh lama xnmpk baju aku yg kaler hitam tu. ntah mana dia nyorok.. so aku decide, beli je laa alang2 tgh murah ni. aku bkn sll g kedai baju.. so angkat arr.. nmpk kaler lain, hmmm pekata angkat gak sbb aku rasa aku xde kaler2 ni.
  3. aku masih mencari stoking --> kedai tu xjual stoking tp kasut. aku ternampak 1 selipar yg aku pernah cari dulu. huh, mahal! rm29! aritu kat kiosk luar rm10 jer. letak balik. so aku beli sandal utk g kenduri / keje 1. xsampai rm29 pun.. *yes aku mmg kedekut kt diri sniri.
  4. aku lalu 1 kedai hadiah. teringat besday besfren aku baru je lepas.. --> beli hadiah utk besties, siap balut terus. sng keje aku.
  5. teringat panty liner da nak abis.. g watson lah! --> beli panty liner serta refill compact powder, facial wipes & listerine. masa nk bayar dpt free gift kau!! coklat belgium bentuk hidupan laut tuh.. *yg beli last time pun x makan2 lg.. =__='
  6. jumlah kerosakan = tak berani kira. duit yg terlebih cucuk ms nk beli repair henfon pun aku dh masukkan dlm acc bank balik!
setelah bertawaf 4,5 kali masih x jumpa2 SOX WORLD, aku pk baik aku balik aje. agaknye dia da pindah kot... dekat 4 jam++ rasanya aku memborong mencari.. nnt aku kirim aje la kat adik aku kt melaka tu. beliau byk koleksi stoking. kalau xmau aku amik dia nye wat harta, adalah lebih baik belikan utk aku sepasang 2. nnt aku bayor lerrr....


sblm smpi rumah aku singgah beli kueteow mihun sup yg mak aku pesan & burger utk diri sendiri. bleh lak brader tu lupa aku nyer order. huh!

blk rumah, layan Piala FA. yea yea Selangor menang!! x sesia aku menjerit & menyeranah pemain2 bola yg adakalanya cam, alahai.... sedih! terasa lembut balik tapak tangan yg agak kemerahan td.. hoho!

pd player kelantan, jgn sedih bila x dapat g manceste~ mana tau bos korang baik ati, dia bg gak korang gi.. melopong ler player negeri lain. hoho!

3 comments:

Siti Nornadiah said...

gegeks..
sy ske gmbr last tuh..
:))

Unknown said...

dah agak dah...
mmg i wat utk u pown... hakhak!

Siti Nornadiah said...

tengs!!

:))