Apr 10, 2009

dalam jiwa ku rasa

guilty!

dlm tempoh kurang 1 jam, aku dh rasa bersalah 2 x kat 2 org. haihhh...

mangsa pertama: adrian, printer guy
arini kena submit magz utk htr printing. bila adrian smpi aku x setel burn cd lg.. so ckp kt dia, dia kena tggu dlm stgh jam.. lps 10 minit dia turun bwh. g lunch kot.. pc leh lak jd lembab ariniiii!! dgn slh setting nyer, kena convert pdf balik, burn cd lg, etc. smpi adrian dh naik ofis blk pun x setel2 lg.. rupanya dia bkn g mkn tp g another appointment yg x jd gak. nk g mkn blum rasa nk mkn lg. alahai sorry la adrian! dh dekat sejam dh nih.. so adrian ckp, dia nk g tmpt lain dulu, nnt dia dtg blk.. elok je dia kuar aku tgk pc, '5 minutes remaining..' =__='

anyways, 10 minutes later smer setel. 2 cd dpt burn & tested. aku pass kt coordinator & dia call adrian. mmt tu terpaksa u-turn balik sbb dia x brp jauh sgt dr area opis. dh laaa jln tu sll jem! ayark~!! kt luar mmg la dia senyum2.. "sokay.. sokay.." dlm ati sure dh menyumpah2 dah..

mangsa kedua: sean
sean bitau kt wili dia nk g klcc. klu nk dia tapaokan apa2 btau je nnt. so aku racun wili soh mkn seafood sandwich delifrance! lgpun sean g naik keta, so xde la troublesome sgt kan...

yeah rite!

wili call sean x angkat2. pastu dia call back. rupa2nya....

parking kt klcc tutup. (motif??) sean balik opis balik, simpan keta & jln kaki g klcc. masa tu dia baru smpi. alamak, siannya.. sure dia penat. tot tet tot tet, last2 kitorang order gak 2 seafood sandwich kat dia. (sian, tp order gak)

lps stgh jam.. dia blk. muka kepenatan, berpeluh2.. lps ltk mknn kt pantry, dia ckp, "enjoy ur lunch!" dgn nada yg sgt sarkastik! uikk?? pastu dia gelak.. fuh~ lega...

ms kt klcc, dia berjalan dr hujung ke hujung cr delifrance~ adoyai... asallaa xtepon kitorangggg... da la ulang alik byk kali, kena cr kedai, pastu tapao kan utk org. utk diri sniri x beli lak tu. "no appetite yet." huhu!! rasa bersalah lagiiii.. rasa cam nk byr lebih je utk service tax.. agak2 dia terasa dibuli x?? tp dia offer utk tapaokan....

tapi, dia ANAK BOS AKU!


bangga

hari jumaat = t-shirt day.
boring asik pakai suar itam, so pakai khakis je. t-shirt, harusla baju ELS merah-hitam tuu.. xkan nk pakai t-shirt gmbr classic 'ol cammie ngan lidah terjelir tu even itu mmg fav tee haku~

masuk2 opis, 2 org pakai mcm aku! baju ELS & suar khakis. nasib lelaki~ wili pakai ngan jeans, lg best! n dia pakai sneakers gak.


hehehe...

ptg aku & wili g beli kuih kt bwh.. konon nk belanja budak2 ni tea time la.. tapi hui lee yg bayar. hehe.. masa nk naik tangga kt food court tu, ternampak sorang wanita arab ni tgh nk bwk stroller anak dia turun tangga. how the hell??? mau tergolek budak tu keyh! dia ada anak lg sorang tp kecik sgt. dlm umo 3 thn kot.. so, wili tlg dia bwk turun stroller tu. tangga tu xla tinggi sgt.. dlm 6,7 ank tangga je kot.. but still, bleh jatuh gak. aku tgk pak gad yg gagah perkasa tu sket pun x tlg.. ehh ada tolong... tolong tengok!

setel je smer, aku ckp kt wili..
"waaa bila pakai bj els ni trus jd helpful ehh..."
"eyy m always helpful what..." ye la ye la... haha! untung els ada staff cam ni. x bikin malu kompeni~ bangga je rasa bila berjalan bergandingan berbaju serupa sambil membawa kuih berplastik2 disapa angin ptg yg bertiup sepoi.

otw blk opis, kitorang terpikir.. eh, cukup ke arr kuih2 ni? karipap 6 jer.. cucur udang pun 5 ketul jer.. cam x cukup jer.. isk, patah balik n g beli lg. karipap 3 & cucur udang lg 3.

ms kt gerai kuih, jumpa wanita arab tu ngan husband dia.. dia nk beli kuih gak.. tp abg gerai tu xberapa paham english. laki dia dok sebut "shrimp? shrimp?" abg tu dh tergaru2 kepala dah.. aku pun, btau.. shrimp tu udang.. oo dia nk cucur udang kot...

pastu bini nye plak ckp, "potatoes?" sian kt abg tu.. kitorang stay lama sket jd translator utk kuih2 melayu.. "this is chicken. this has beef. this potatoes only. n that sardines" sambil merujuk kepada pilihan karipap yg ada..


terpana

lps dh setel smer, kitorang pun balik opis ngan senang ati. n melantak kuih2 smpi terlupa nk offer kat bos! by the time teringat, karipap tinggal 3 ketul jer. cucur udang pun sket jer.. igt nk save laa utk bos. dan-dan tu jugak techies aku amik seketul lg karipap!

haih budak ni... pe lagi, xleh la nk save. sket sgt.. baik habiskan smer. lalu aku kami habiskan smer saki baki yg ada. bak kata m. nasir, 'tinggalkan 1 peluru" aku kami meninggalkan 1 karipap di atas meja pantry.. utk bekalan di waktu balik nnt kot2 lapar balik.....

No comments: