Apr 17, 2009

ada rasa nk bela anak angkat?

hmmm org ckp prosedur nya susah.. mcm2 syarat kena. ngalahkan Degawan lak.. nk kena tunggu turn... interview lg (ok, ni aku tgk kat One Tree Hill. kat mesia ni aku xtau caner)

skang, ada cara yg lebih mudah & cepat! jgn risau.. aku bukan agen penyeludupan budak okeh.. tp aku ada jalan yg bleh bertindak as serampang 2 mata. iaitu dgn meng 'adopt' anak orang utan!

ala bucuk2..... malu2 eyhhh...

weyh seriess babe!!! apa salah ke?? aku x main2. dia mcm kempen adopt-a-tree tu jugak la.. bukan korang kena bwk balik orang utan tu & susukan dia bg makan smer... apela~bukankah ia spesis yg terlindung di bwh Akta Perhilitan (yg ni aku suka2 letak. yg pastinya orang utan ni bukan cam kera yg bleh dirantai bwk naik beskal keliling kampung!)

korang derma RM180 pastu korang akn dpt orangutan adoption pack. dlm tu ada sijil, newsletter, gmbr baby org utan tu, dgn short story sket psl sejarah org utan jat sepilok. benda ni under Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre. lps 6 bulan korang akn dpt update pasal baby tu.. heee cam menarik, kan?

so disamping korang menderma utk ank org utan ni, korang dpt gak laa merasa feeling2 ada ank angkat walaupun jauh nun di sabah.. at least ada gak reason korang nk g Sabah.

klu org tanya, "nk wt pe ko g Sabah?"
bleh la ko jwb, "mau jenguk anak angkat aku, bah...."

ini cuma sebahagian dpd green project aku... aku xrasa ia membazir. terpulang pada memasing utk menilai. jgn smpi anak cucu korang samakan orang utan tu ngan homeless yg tido bwh jambatan plak sbb spesis orang utan dh pupus masa tu..

utk join, korang leh g sohoKL this weekend utk daftar.

oh, hiburan? mesti ada.. biasala org mesia ni.. jgn risau.. ada punye. free lagi.. (melompat kau ehh..) ada ROCKIN’ FOR THE ENVIRONMENT. check kot2 ada artis feveret korang ada..
Doppelganger Open Mic Open Stage presents acoustic performances from 4pm to 6pm by Benchmarx, Five States of Mind, Markisa and Peter Brown, Yuna, Ida Lisa, Wani Ardy, Maleena, George Wong, Funkcoustic, Crowd of None plus Jungle Drums and Percussions and open mic! More details here: www.doppelgangerkl.blogspot.com

kalau xdan, korang leh g website ni gak utk maklumat lanjut (psl org utan tu), okeh?

hmmm agak2 Captain Planet ada dtg x utk memberi sokongan??

4 comments:

Siti Nornadiah said...

knp band hujan ngak ada donngggggg~

nway kewl gler adopt2 nieh eh..

Unknown said...

nanad.. pekata ko soh noh dtg utk memeriahkan majlis.. ada open mic session...

Habang said...

tlg kirim salam sama itu yuna ya.saya suka sama dia..

Unknown said...

alahai habang.. lmbt sgt kirim nyer. event pun da lepas. pe kata lawat mespes dia & sampaikan salammu kepadanya.. hehe..