Jul 28, 2009

tengok la bebetul dulu eh..

aku andaikan hampir semua org pernah rasa pengalaman ni..

setelah sekian lama kita tunggu lif, bila pintu lif terbukak aje, berbondong2 org berebut masuk lif macam la pintu tu nak tertutup dlm tempoh 5 saat.. pastu masuk2 aje terus tekan button..

normalla kan? maksud aku, mmg sgt selalu la benda2 gini jadi. pakai tekan aje button x tgk pun tingkat berapa. pakai agak je. especially bila lif tu penuh. kalau lambat tekan, takut terlepas level.. masak laa nk tunggu lif tu turun balik kan...

tapi, kalau dalam lif tu cuma 5 org, x leh ke chill2 tengok betul2 button lif tu before tekan nak g level berapa?

sebabnya, harini... aku naik lif ber-5 & setiap org nak g level yg berlainan, tp lif tu buat pit stop dari tingkat 1 saaaaampai tingkat 6, lps tu baru g tingkat 12 yakni opis aku. tapi yg keluar cuma kat tingkat 2, 3A, 5 & 6. apa jadi kat tingkat 1 & 3?

meh aku citer kronologi lif ni...
  1. G: semua org masuk.
  2. tingkat 1: ada mangkuk kat tingkat 1 yg gatal2 tekan button konon nak naik jugak, tp later dia malas nk tunggu so dia naik tangga. dh sll sgt budak2 ni wat hal. tingkat 1 - 3 ni kompeni kelas bahasa yg punya. so smer tingkat tu kelas & lab dia.
  3. tingkat 2: ada student arab keluar.
  4. tingkat 3: xde org keluar. tetiba dgr sorang minah ni ckp 'sorry'. tersalah tekan kisahnyaa... nk g tingkat 3A kot..
  5. tingkat 3A: sorang amoi kuar. minah td masih di dalam.
  6. tingkat 5: sorang pakcik kuar.
  7. tingkat 6: baru minah sorry td kuar.
  8. tingkat 12: aku dapat keluar & masuk opis lambat 5 minit sbb bazir masa kat 2 tingkat.

adoi... yai! jauh kot no. 3 ngan no 6 tu.. not even dlm column yg sama pun! *alah, kan lif ada 2 column.. no genap 1 column, ganjil lagi 1 column. siap selang 1 baris dulu. lenkali, masuk lif terus amik spot kt tepi button panel tu. tenang kot nak tekan level mana nak. kalau salah tekan lg tak dapek den nak nolong aihhhhh.... ni mesti kes SANDAR kat dinding lif nih!!


p/s: adik aku kt uitm melaka yg ada 4 kes H1N1 skang tgh demam & batuk2. ibu pun dh start2 batuk mlm td. patut kah aku merisaukan diri? aku dah la dok sebilik ngan dia. tido sekatil.. aku tanya dia, x g jumpa doktor ke? dia ckp, "dah jumpa tp doktor dah balik...." sambil mata melekat menonton drama korea online. wtf!

2 comments:

Siti Nornadiah said...

mintak bos ko tukar floor..
hahahha..

Unknown said...

haha! kalau bleh aku nk mintak dia tukar balik g opis kt cyber! tayah naik2 lif bagai! huhu!!