Jul 4, 2009

convert jadi hadiah leh?

harini misi utama g mines sbnrnya nk cari kabel utk external HD aku. dh sebulan lebih kot aku x transfer segala 'sampah2' dr desktop pc opis dlm external HD aku..

*sampah: segala video, mp3 & gambar2 best serta sumber grafik menarik yg member dok transfer / aku donlod masa kt opis

external HD aku tah kenapa tah, pc xmo detect dia. so agak bosan laaa aku kt opis sbb xde hiburan. aku malas nk save mp3 byk2 dlm pc. wat semak memory jer..

bile aku cite kt ayah, dia sajes tukar kabel sbb dia penah kena gitu. so, lepas asik terlupaaaaa aje, arini tercapai la maksud nk g beli kabel baru. so, me'round' la kami di sekitar mines...

masuk 1-stop centre IT kt situ. pehh mcm2 adaaaaa... kelabu bijik mata aku nengok. nasib sedar diri yg kocek lebih habuk dr wang...

1st usha kabel usb.. tp ternampak network kabel dulu.. hmm network kabel aku pun dh patah kat port dia. murah je ni.. sambar! ok, proceed g cr usb cable lak. alahai x ado laa pulak pesen yg aku nak... kecewa tul..

otw ke pintu keluar, mcm biasalaa mata meliar nengok benda lain. e'eh mcm menarik je headphone2 ini... aku nyer pun cam da nak rosak.. apelagi, belek2 laa cari yg plg cantik tp murah. hehe. biasalaaaa...

memule amik yg cam earphone tu.. brand Creative. tp pastu aku jumpe headphone yg kaler putih. sgt matching ngan lappy aku yg kaler putih gak! brand HP plak tuh... harga runtuh! dekat 60% diskaun.. sape tamoh? pastu headphone ni jenis sangkut kt tinger jer.. sgt mobile!

puas pusing2 kt headphone section tu.. ok la.. amik yg putih ni gak la.. mizzy angkat casing HD. eh, chup! duit cukup ke???? memasing x cucuk duit lg ni.. hoho!! cepat2 memasing kira2 duit.. hmmm cukup2.. siap ada lebih sikit.. jom g bayar!

g kaunter, tit tit tit... ehhh asal lebih dr yg kite bajet ehh? org tu key in harga b4 less ker?? xpe2 bayar dulu.. mujur aku ada xtra sket lg.. kuar2 kedai, check resit.. hmm harga betul.. tp, aikkk asal ada extra item lak?

hoi!!!!!

rupanya aku lupa nk letak balik earphone yg mula2 aku pegang tuhhhh!! sudahhhhh... terbeli lebih!! hadoi.. takpe2.. susah2 sgt kang aku jual laa kt sapa2.. brand Creative tuh.. bukan ayam2 nyer brand. aku tolak murah jer.. xsampai 30.

smpi2 umah, aku godek2 brg yg aku beli, ternampak earphone bertuah tu. terus aku tanya ayah..

"ayah nk earphone?"
tetiba adik aku si anaconda tu nyampuk.. "eh, org nak.. nak.. ana nyer dh terkopek sket.."
ayah ckp,"tengok dulu cucuk nyer camne.. ayah nyer lain.."

aku pelik gak.. ape lak pelik nyer? sameeee je ngan lobang2 lain nk cucuk tuh.. xkan lobang audio derang pakai usb kot... sambil tu aku campak kotak tu kt derang sbb malas nk bangun. skali derang ketawa. apehal???

"laaaa ingatkan utk HANDPHONE!!!" choi! mentang2 korang pakai SE Walkman... nk berlagak ngan aku laaa? tp dia amik gakkk.. huhu!!

ibu sampai, dia tanya, "ape benda tu.." nk tau ayah jawab ape?

"hadiah HARI BAPAK!" kih keh kih... perli ke ape, sbb aku x bg apa2 aritu??

4 comments:

mohad said...

susah saya nak faham citer tu..

Unknown said...

tang mana tak faham tuh?

cari kabel, tp g beli headphone dulu, terlebih beli extra, bg ayah, convert jd hadiah.

Anonymous said...

ayah anda lawak oke!
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahhahahahaha!

kemsalam "selamat hari bapak"..kecik ati dia ko tabagi adiah hari bapak..haha

Unknown said...

ahaha!! tu ar dia.. baekkk punya perli~