Jul 26, 2009

penat x berapa nak penat sgt la.. tp penatla jugak!

haih.. rasa cam lama kot, x update. xde idea + xde cerita menarik sgt la yg jd skang.. keje semakin kurang sbb dh hujung2 phase pojek. leh la rilex, tp kalau lama sgt rilex pun bahaye gak. apa aku nak gebang kat weekly report jemahat kang??

weekend pun xde wat byk benda sgt.. sabtu g bwk ibu g jumpa tailor dia.. ada baju yg dh siap.. dia igtkan blouse keje yg dia tempah aje dh siap.. rupa2nya dgn baju kurung skali siap! ehh aku nye mane?? halahhh... bulan depan baru siap.. kena la save duit gaji.. baju yg tempah kt dzul pun siap bulan depan gak.. huhu!!

then ikut an environmentalist-to-be meround carik kedai beskal. kt putrajaya xde kedai beskallah... apedaa.. ptt bukak la satu.. situ kan byk taman2... kawasan perumahan dia pun sesuai sgt utk aktiviti cycling.. dr situ, shoot ke puchong lak sbb aku nk g jumpa wili jap amik dvd. dh la x pernah g. aku berborak ngan dia dr ldp sampai ke rumah dia. sempat la dia ngan ayah dia bertempik2 btau arah jalan. ahaha!! biasala org hakka ni mmg terkenal ngan 'loudness' dia. so x heran sgt. siap aku gelakkan lg..

so, alang2 kt puchong, carik la kedai le run kat puchong permai. ikut alamat, ada situ.. puas meround, akhirnya.. nan ado! kedai kat lot2 kilang kecik tu.. dah tutup! hape pun takde! dpt ribena mobile jer sbb haus sgt.. *macam la berjalan kaki mencarik..

last2, g serdang.. jumpa.. survey2.. bila lalu taman equine tingat kat kechik.. call dia tengok katner.. owh kat kajang plak dia! cantek.. lepas survy kt bangi, zasss ke kajang, pikap kechik & survey kedai2 kt kajang lak. ada 3 kedai beskal kat kajang. akhirnya....... kedai yg nampak cam old skool gile, sempoi, tepi jalan besar (memang sgtla besaaaaar jalan tuh.. highway kot!), kedai yang kita x sangka akan masuk seumur hidup kita, itu la tempat yang dicari2. nasib baik kechik nampak. aku memang x perasan langsung yg kt situ akan ada kedai!

tp pastu kitorang g mcD kat BTHO & kebetulan ada 1 lg kedai le run yg belum survey. cari2, sekali aikkk ada 'landmark' dia letak kt luar kedai tuh.. iaitu sebijik basikal kanak2 yg sgt la buruk nya & mmg xleh nak naik dah.. dia letak kat atas kotak TNB yg kecik tuh. ada aku amik gmbr dia. comel sgt! tp 1000 kali sayang.. hp aku pg ahad tu wat hal. tetiba memory card corrupted! siottttt! terpaksa la aku format lg kang!!!

selain dr tensen memory card wat hal lg, aku telah merajinkan diri ganti cadar ngan cadar yg aku beli ngan nad kat the curve dulu. kisahnya, aku nk g sales aussino kt sana.. sekali sementara tunggu nad, aku g masuk kedai branded outlet. tgh sales gak ngko!! 70 ke 80% tah.. lupa. tp cadar, bantal smer mmg tgh berlambaksss.. so aku pun sambar satoooo! then bila nad sampai, jln2 ikea (dan makan meatball, kopi & kek juge. huhu!) kami teruskan misi nak cari sales aussino. jumpa mmg jumpa, tp b4 jumpa aussino, kitorang masuk balik kedai tadi & aku borong set queen yg ada comforter; kaler putih bunga2 lilac.. so sweet. ahaks! ngan bantal skali aku kebas! ohh dan sarung bantal kaler plain 2. *tp dh blk rumah baru pasan itu adalah sarung bolster! aussino? kelauttttt akhirnya...

anyways, dh berzaman kotttt aku beli itu cadar & masih dlm beg plastik lagi~ hadoi... td kemas2 bilik yg cam kapal karam tuh, bukak plastik & terus bentang kat katil. lgpun adik aku balik dr uitm arini. bg la dia konon2 'welcomed' kt bilik sendiri! ahaha! baik la sgt aku nih nk welcome2 bagai..

sebagai penutup cerita, inilah dia cadar baru aku di katil pusaka parents aku. *pusaka sbb aku nekad tamo jual / buang tp nk pass kr generasi seterusnya. ni katil kawen derang woooo!!

silala abaikan manusia & towel2 atas katil tu. yg aku pixelated tu adalah 'sesuatu yg xsesuai untuk tontonan umum'.

yg kt tgh2 tu adalah satu2nya belaan aku yg kekal smpi sekarang - regine; kucing kesayangan aku. *syg2 pun dh berbulan aku selit celah bantal! muahs u regine!!

haih.. xsabar2 nak tido peluk regine dah! nites!!! *sudahla! dh kol 12.30 kotttttt.... xsabar la sgt!

2 comments:

Siti Nornadiah said...

sape an environmentalist-to-be tuh??

Unknown said...

aih xdpt teka lg ker? nampaknya kenala tunggu official announcement dr tuan punya badan malam kang at least.. entah2 ptg ni dh ada kotttt... huhu!!