Jul 16, 2009

ingatan rambang part 1

rindu nk blogging tp idea dtg cam choc fudge. *pikir sniri kenapa. haha, kejam! alah, semorang tau nyer...

1. keje byk siot kt opis. aku nk usha blog org pun x sempat2. takat jeling2 je. baca sekali lalu. huhu! kekadang bukak blog, tp x baca2.. nama nk masuk dashboard sniri, harammm... tp td aku bajet, mebe minggu ni leh siap kot. deadline ada lg seminggu... 19hb kan? kan? ehh 19hb tu isnin ni la sengal!!! *berpeluh

even ni bukan la pojek aku sebenarnya.. turn aku baruuu je lepas bulan lepas. tp sbb member aku yg patut buat pojek ni bz tahap cipan, makanya otomatik aku take over. so, dari bulan mei saaaaaaampai ke ogos, aku harus buat 3 pojek berturut2. hadoi, sengkak otak~

2. aku xsepatutnya berjaga skang ni... ikutkan plan aku td, b4 kol 12 kena dah tido! sebab esok kena bgn lebih awal drpd biasa.. sebab aku nk dengar fafau & fbi ke udara jam 6 pagi~ NOTTT!!

aku kena g hukm htr makcik aku le plak... dia ada apmt fisio kol 8. juz drop je kt hukm, pastu trus g keje. dengan terpaksa lalu jalan cheras. NOOOOOO!!!jem cam haram oke kat situ. dh brp bulan aku x ikut jln tuh..

eh, cam keji je kan? dh la org tu kena g fisio, aku pegi drop aje. rileks... ibu ada skali (kot). ATAUPUN, plg 'best', makcik aku lg sorang folo skali temankan makcik yg fisio ni, and thennnnn aku kena hantar ibu g opis dia kt wangsa maju!!! lalu mrr2 pulek~ terbaekkkkk... hmm kenapa kah aku yg kena jd drebar? sbb Mr. Boss ada kelas kol 8 esok... Mr. Boss tu sapa? sapa lg, ayahku tersayang la... hoho!

takpe.. takpe... takpe... think on the bright side. esk pasti semorang akan tercengang tengok aku tgh sedap makan ns lemak depan pc sebaik diorang melangkah masuk opis. heh heh heh...

ahhh esok ada meeting~! deym... 3 hari bos xde.. esok baru dia masuk keje. meeting rutin hari isnin sure buat esok nyer... sure lamaaaa.... ~___~

3. aritu saje jenguk blog lama. xsangka eh dulu aku ada boaaanyak benda dlm kepala yg mampu aku express kan ke blog. skang?? dh mcm kentut~ sebab? alahai cam xpernah kentut plak.. kan lepas kita kentut bau dia kejap je.. pastu sure hilang perlahan2 sebab molekul2 gas tu berpecah2 jadi sebati ngan udara. nk tau lebih lanjut, kena tanya mizzy. dia terer bab ni... sbb dia ada buat Notes psl research kentut ni.. >:D

4. serius jap. hmm... *amik mood. kdg2 aku ingatkan aku leh tahan ngan kerenah manusia yg pelbagai kaler ni. ada yg omaigod-kecoh-nye-kauuuu.. ada yg like-hello-ada-aku-kisah?.. ada gak yg wah-popularnya-dia-macam-hartis!.. ada yang sila-ikut-cakap-saya-sbb-saya degil-orangnya. etc etc etc..

tapi rupa2nya tak. ada certain time aku rasa enuff lah. cukup2 la. xlarat otak aku nk digest dah. salah 1 cara utk aku nk get rid smer ni.. adalah dgn men'delete' mereka dr senarai kawan. bukan niat nk buang kawan.. tapi aku rasa cam xde benefit je aku simpan list panjang2 tapi X PERNAH bertegur sapa.

apala motif anda men'add' saya ehhh? especially bila kita x ada perkaitan mahupun mutual friend. *haah, aku ckp psl fb. haha! biarla news feed aku x happening. biarla x ramai yg bleh nampak & komen status / post aku. aku pun bukannya miss popular atau miss super-friendly-with-everyone. aku hanyalah miss shame2-but-want (malu2 tapi mau) haha! keji!

5. apa khabar agaknya rakan2 di dunia YM? saya bukan invi tapi mmg saya x on9! huhu!!

6. i've survived eating kerang! yeay!! takde lg rasa gatal2 kat hidung.. hmm yelaa.. mebe org yg masak kerang dulu2 tu x masak betul2.. kali ni makan yg bakar. b4 this takat amik 2,3 ekor je. tp kemarin, lebih 5 ekor. good start. harap2 xde 'apa2' yg datang melawat pasnih!

7. malam ni berat naik lg! yeay!!! esok xtau la kot turun balik... =___= yelaa org pompan ni dia sensitip kt 2 isu ni je, mostly: umo ngan berat. kaum lelaki silala berhati2 eh.. haha! tp aku special case sket. sebab....

3 tahun lepas aku perlu naik kan 15kg berat aku utk capai BMI yg normal. LIMA-BELAS-KILOGRAM. bukan kilometrico okeyh... berpeluh meks! aku pun x igt berapa ringan & tinggi aku masa tu. yg pastinya time tu bulan pose. hehe..*skang pun agak2 je tinggi berapa. tp kalau aku xsilap ingatan, kalau ikutkan penanda aras 15kg extra tu... aku ada lg 7kg je lagi. phew~ caiyok! caiyok!!

8. i realized dat i'm still in love with................................... him..

*pengsan!

mungkin aku perlu tido skarang sebelum aku merepek cam org mabuk.. hish, byk nyamuk la!!!

4 comments:

Siti Nornadiah said...

19hb kan? kan? ehh 19hb tu isnin ni la sengal!!! *berpeluh

babe 19 julai ker??
ahad lah..

isnin nieh adalah 20hb..

Unknown said...

hehehe...
baru td check jadual.. 21hb. phew~
;)

Habang said...

Saya nak bagi sedikit ulasan mengenai perkara nombor tiga.

Mizzy memang hebat berkaitan bab-bab kentut.

Itu sahaja ulasan saya.

Terima kasih.

Unknown said...

hahaha!!