Jul 29, 2009

jenin-jenan-jenon

sapa yg x penah berangan? tipu laa sapa ckp xde. kalau xpenah makan buah berangan aku caya la sbb aku pun termasuk dlm kelompok tu..

malas la nk ckp psl angan2 mat jenin ni sbb semua tu depends on sekuat mana azam & iltizam seseorang tu kan? ceyy ayat DBP plak kuar! ntah betul ke idok!

sejak kecik, aku sgt suka bau rumah baru! bau rumah yg baru siap la maknanya. ntah kenapa bau simen + cat begitu mengasyikkan pada aku. mungkin sebab bau rumah tu menimbulkan semangat baru pd si tuan rumah. (smgt nk merasa environment baru, life baru, jiran baru, semuanya baru lah!)

aku suke sgt2 bila ayah bawak aku g tgk rumah contoh pastu g usha rumah yg dh siap tp lom boleh duduk lg. mesti aku cam berangan hmm balik rumah je wat itu ini, g sana, bilik aku yg ni, katil kat sini... mcm2 la aku berangan~

tp kecewa sgt bila rumah tu ayah nk sewakan aje! uwaaaa!!

cita2 aku dr awal selain dr doktor (stended gile) ialah menjadi seorang arkitek yg berjaya ('yang berjaya' tu cam mesti ada lak..) sbb tu ms F4 aku pilih civil engineering kengkonon leh smbg cita2 arkitek la. suke sgt bila time LK kena wat pelan rumah. kat ne nk letak point lampu, kipas smer. dgn sofa2 skali aku letak pdhal cikgu x suruh pun~

bila habis spm, aku usha2 course2 yg sesuai utk aku further. hofkos la akitekcher salah satu drpdnya. aku ada isi 1 borang kat 1 tempat ni.. dia tanya apa cita2 kita & dia akan bgtau apa scope & job description pekerjaan tu. aku pun semangat la tick mana2 yg ptt. byk gak..

selang berapa hari pastu aku dpt sampul besar & tebal. hoh, segala jenis pekerjaan ada dlm tu. bila aku teliti JD seorang arkitek, aku nak terpengsan.

baru aku tau, arkitek bukan sekadar lukis pelan rumah aje. dia sbnrnya adalah project manager di mana dia kena teliti SEMUA aspek dr soal design & struktur tanah, piping, letrik, rumah, asas rumah, bahan2, semuanya lah! dr A-Z. saaaaampai pojek tu siap! yg keje nye lukis pelan tu draughtsmen jer. huhu!!

so, aku pun berpaling arah. x sanggup!! dan jadilah aku mcm yg harini..

tapi, aku masih sukakan BAU rumah baru. dan aku masih simpan angan2 aku utk memiliki rumah sendiri & hias2 ikut selera aku. *pernah bercita2 utk jd interior designer juger tp melepaskan peluang yg ada sebab haruk sgt nk course sc comp!

dan aku mmg selalu berangan everytime aku tgk eric leong on the show & tgk hasil2 dia kat tv / website. atau mana2 gambar isi rumah yg 'jelita'. mcm yg kat bawah ni.
jatuh dagu aku kejap.. =,=

haih, bila leh melawat kilang kedai perabot kat balakong nih...

4 comments:

Siti Nornadiah said...

kilang kat balakong tuh murah ke??

Unknown said...

eh cop, kilang ke kedai ehh??? hehehe...

lebih kurah dr ikea obviously.. haha! then ada boaanyak kilang/kedai perabot and leh pilih2 or tempah terus ikut design apa kita nak.

Siti Nornadiah said...

penghantaran pula gimana yah??

mahal tak?

whoaaa..ceni leyh lah tiru design ikea bolat2 ken..
gizew..

smer nk tiru camno nk maju..
pantun 2 kerat..



*tanye cam takleyh nk skype kan?
:)

Unknown said...

hmm bab delivery x pasti la pulok. kena g survey la. hehe.. lain kedai lain rate dia..