May 13, 2009

skandal

hmmm benda ni x taboo. sebaliknya cukup jelas maksud dia.

xperlu la aku nk explain maksud dia apa. i bet everybody should knw it (mebe exception utk anaq2 la kot..)

seingat aku, rasanya cam pernah je terjebak dulu. huhu! "tp semuanya berlaku tanpa disedari.." hahaha! yg penting, skandal aku masa tu BUKAN LAKI/TUNANG ORANG okeyh... jadi, siapakah yg dlm status 'sudah berpunya' ketika itu? aku kah? atau si dia kah? tettttttt!!!!!

okla itu zaman aku muda & bodo dulu (young & stupid ler). full stop.

tp skang aku dh besar sket & mula dpt berfikir secara relatif.. apakah keperluannya perkara2 seperti itu? b4 this dh besar gak cuma malas nk fikir jer. lgpun, aku dh 'cuci tgn' lama dh dgn benda2 gini.

sejajar ngan pertambahan usia aku *yes aku ngaku aku bukan remaja lg. "saya pun BELIA juga!" aku mula nampak pola scandalous di kalangan PASANGAN BERKAHWIN. sila tolak senario dlm tv / filem oke..

pesstaim aku dgr yg ms kecoh sorang lelaki ni repot kat paper mana tah yg bini dia skandal ngan opismate dia. then lepas tu kuar 1 per 1 berita psl kecurangan sang isteri / suami dgn rakan sekerja.

and skang ni, benda ni dh jd cam epidemik dah... mana2 aje ada. bersepah. luckily kt opis aku xder!!

ok, if belum ada ikatan apa2 then xleh nk ckp ape laa bila seseorang tu x mampu nk setia dgn psgan dia. let's juz leave the reasons behind it. cumanya bila tangan dah goncang AKAD / tersarung cincin di jari, x ke seseorang tu sedar bahawa tanggungjawab yg tergalas kt bahu tu dah sebesar batu konkrit??

apa fungsi nya korang ada pasangan yg sah di rumah, tp masih mau 'makan di luar'? bila suruh dilepaskan xmau pulak. apa harganya sayang & cinta yg terucap tu? apa yg dia rasa bila dia pandang wajah pasangan dia kat rumah tu? belum cerita pasal anak lg... entah ingat entahkan tidak.

mcm2 cerita aku dh dengar tapi belum nampak dgn mata kepala sendiri. sll aku dgr org story kat aku. ada gak yg aku dengar org mengaku dlm radio.. adoi.. u're sure got guts babe.. tp syg nya x digunakan sebaiknya.

antaranya...

dh kawen, then ex contact balik.
if contact & remain as a fren no prob. tp contact & remain as a couple? hello... ding! dong! itu otak angin ada dalam duduk kah??

laki orang suka kat bini orang.
start dr overtime sama2, melarat ke outstation sama2, sudahnya masuk bilik sama2 jugak la. ini lg laa.. x cukup2 rezeki Tuhan limpahkan kat rumah, x kenyang2 jugak. ada yg berkata senario ni dh jadi lumrah dlm sektor awam skang. as if it's a trend skang ni.. betul ke? swasta, mmg well-known ngan benda2 nih..

tunang org dgn boifren/gefren org.
dh tunang, nk gak pasang lain tapi utk jangka masa tertentu aje. nnt bila dh kawen kang stop la. the hellllll? ini adalah kisah paling 'x bijak' skali aku penah dgr. konon short-term relationship laa?

konfem ke dh kawen kang stop? maklumlaaa dah bercintan cintun bagai.. siap bertukar2 hadiah. time gaduh, pulangkan. time berbaik, bg balik.. sms rindu la syg la.. mampu ke put it on stop? and psgn skandalnya tu xde otak ke yg dia tu terang2an diperkatak-kodokkan?? tu bf/gf awak yg tercongok tu igt batu ke? kayu ke?

.
.
.
.

soal dosa-pahala toksah cakap la. sendiri mau ingat la eh. nnt ayat ni gak yg diorang akn guna nnt, "suka ati aku la.. kubur masing2 kan.." cliche~

soal duit laaagi takyah ckp. igt free ke benda2 ni semua? "duit aku, aku punye suke laa!!" super cliche~!!

harga diri?

just aku terfikir... camne lak kalau pasangan diorang buat camtu balik kat diorang? mesti best gak kan?

org lain aku x tau. tp aku bukan org yg baik sgt... & bukan jugak naif sgt. tp aku masih mampu setia, insya allah...

10 comments:

Anonymous said...

hi, saya silent reader of ur blog...
same here, kesetiaan tu nowadays mcm x ada makna dah. sedangkn itu je yg kita at least boleh harap n trust in a partner.
berkawan pn kadang2 boleh skandal. Kawan lelaki skandal dengan kawan perempuan, with no strings attached.
saya bukanla a goody2, perfect person but entahla, just can't accept those stuffs,,sleeping buddies, kawan raba2, friends with benefits,, just makes me wanna puke
-MEOR HEZREY-

Unknown said...

true indeed..
obviously utk wat stok geli2 ajer..

Siti Nornadiah said...

tp aku masih mampu setia

single lagi tak?

Unknown said...

dikk, akak ni kan termasuk dalam kategori yang pertama tu dikk, dh kawen, then contact balik ex -
if contact & remain as a fren no prob. serious wei kita orang boleh jadi kawan sekarang eventhough dah terpisah almost 15 years, pokok pangkal hati dikkk oi

Unknown said...

nad: ko terkeluar tajuk larrrr..

kak shibam: yup, betul. pokok pangkal hati.. remain as friend itu la yg terbaik kak oi.. haha!

"kita kawan bukan mau lawan.." tp stgh2 tu yg terlajak lupa nk reverse tu yg buat saya tepuk dahi tuh...

Siti Nornadiah said...

oh lupe..
meh i pes d whole sentence oke..

"org lain aku x tau. tp aku bukan org yg baik sgt... & bukan jugak naif sgt. tp aku masih mampu setia, insya allah... "

kalo dah statement nieh kuar..ko single lagi tak???

aaaaaaaahhahahah!!

Unknown said...

isk kenapa awak nak tau nadeah.. awak suke saya ehhhh... ke nak jd anak angkat ayah saya??? har? har?

Siti Nornadiah said...

sy suke kawan dgn awk tau..ehh kalo jd anak betul pon sy oke awk..:)

suke..:P

Unknown said...

aak ni gatal lah! ahaks!!
*sambil tepuk bahu sekuat hati
pekkkk!!!

Siti Nornadiah said...

peeekkk bungkus 2 mamakk..
kasik pedas oke bos!