May 11, 2009

MIG-hujan

sebetulnya hari ni x terasa nk update blog sbb mcm x brp nk sihat sket. sejak pg td rasa bisa2 kt area rahang. n now melarat ke area belakang kepala kt blkg telinga tu. rasa bisa yg menyentap2 urat.

tp tiba2 byk lak idea dtg nk mem blog. psl smlm nye 1 hal. tp skang ni aku nk cite psl sst yg terjadi lebih kurang 12 thn lampau.

camana aku pesstaim dpt migrain.

sbnrnya aku tatau camne leh dpt. hehe. dia dtg sniri tiba2. 1 hari ni aku xlarat nk g skolah. mlm sblm tu aku cam demam-x-demam. kejap rasa panas. buang selimut. pastu rasa sejuk menggigil lak. pakai selimut balik. x lama pastu panas membahang lak. begitula rutinnya smpi aku tertido sniri.

pg esok tu rasa lemah sgt2 badan. bibir terasa kering. nk telan ape pun xleh. tp dorm-mate aku tapau kan roti telur dr dewan makan. so lps perhimpunan b4 cikgu masuk aku mkn la sket.

tapiiiiiii roti nyer ya ampunnnnn... kalau di perah, leh menitik2 minyaknyer! tambah loya tekak aku. last2 aku xtahan, aku g toilet. pe lagi, mim-wau-nun la... keluar la segala2 yg x patut dicerita kat sini. so aku decide, aku nk g klinik aritu.

tp pg tu aku ada presentation sejarah dgn cikgu yg plg garang kt skolah. aku xberani nk skip, so aku jumpa dia and ckp aku nk present dulu (ptt turn aku no.3) sbb nk g klinik. dlm hati harap gak cikgu ni nk ckp "oo xpayah la. lain kali je awk present."

harapannnnnn....

mmg 1st period kelas sejarah, aku laa yg 1st present. lepas present je aku gegas2 g tunggu bas skolah. kepala aku dh pusing2 dh camtu. dh la xde kwn yg teman. aku pun x ajak sbb xmo kacau sesi pembelajaran diorang. *baiknyer dia.. sbnrnya takut cikgu mrh!

smpi kt Pusat Kesihatan JB aku daftar & tunggu nama. *ke nombor ehh?? b4 turn aku, lg skali aku g toilet buang segala isi perut. kuar2 toilet aku dgn xmalu terlepek kt kerusi. mmg xlarat sgt2. tp at least aku dh rasa lega & ringan sket badan. *even aku mmg ringan dlm kiraan kilo.

bila aku jumpa doktor & beritau mslh aku, dia cuma rasa kepala aku n bg aku 3 ubat ni yg akn aku igt smpi bila2.

  1. asid ascorbic
  2. vitamin c
  3. paracetamol

deymmmmm.. kepala cam nk pecah ni, xde pain killer ker???

tp aku pasrah. aku kembali ke sekolah dgn hati kecewa. masuk2 kelas aku ambik beg & terus pulang ke kampung sick bay a.k.a. bilik sakit kat hostel atas arahan doktor. so cikgu xleh nk kata aku sesaja nk ponteng kelas dia...

lepak kat sick bay time tgh ari buta mmg silap terbesar aku penah buat.

  1. bilik tu xde aircond
  2. aku sorang2 kt situ
  3. xde bwk air ke apebenda lain selain kepala yg berdenyut2
  4. aku terus tertido bila landing ats katil.

hasil ujikaji eksperimen adalah bila terjaga je aku menjerit dlm hati bila urat dlm kepala menyentap2 dgn ganasnya & aku xleh bergerak walau sikitpun. even gerak jari kelingking kaki pun efeknya akn rasa smpi kt kepala.

takkkk.. aku x exagerate. sumpah rasa cam mati lg baik. ms tu aku rasa tlg la sapa2 tlg potong kepala aku time tu. sakit sgt x terkata. kejap dia surut. kejap dia dtg blk. mmg seksa sementara nk tggu budak2 balik skolah.

bila time prep, aku sekadar tido dlm sick bay. aku sempat gak blk dorm salin baju smer. g toilet segarkan muka.. masuk sick bay aku tido blk. bila aku tersedar ada tgn sedang mengelap2 dahi aku dgn towel basah. siapakah?? mak aku ker?? sbb aku mcm mimpi aku blk kg. *cam bebetul dowh...

aku buka mata perlahan2.. dan terlihat sahabat aku gigih memerah towel kt gayung kecik. terharunyer akuuuuuuu... aku xsangka sgt2 dia nk jaga aku kt sick bay. kalau warden tau mmg masak! aku pun tatau nape warden xbg. dia xtau ke boring dok situ sorang2?

bila mlm, aku terpaksa baring je smbil pejam mata walau x ngantuk. sbb mata aku silau sgt2 bila terpandang cahaya kalimantang yg betul2 atas katil.

aku sempat bisik kt member sekampung aku soh tepon mak ayah aku. *cam nazak plak! aku harap diorang dpt dtg amik aku bwk balik umh. xlarat sgt2.. warden pun xde jenguk2 aku rasa.

selang 2 hari aku dh sihat sket. tp takyah lepak sick bay dah. ada sambutan apetah kt skolah.. maulud nabi kot. tgh ari tu parents aku smpi jb n trus nk amik aku bwk balik. tapi... jeng jeng jengggg...

nnt la aku smbung. panjang nauuu citer.. ada keje nk kena buat + sakit pala sket..

adios!

4 comments:

Siti Nornadiah said...

uiiiii..
tak sabar nk tgu sambungan!

Unknown said...

sabar ehh... bwk2 bertendang...

tgh flat ni~

Unknown said...

sian nya ko dikk, kalau tak busy dan sakit pala ni dah habih dah citer ni kan

Unknown said...

hehe tu la pasal..
terpaksa wat part 2 jap2 lg..