May 12, 2009

bila bersamanya...

wiken haritu aku berkesempatan jumpa sorang sahabat yg dh lamaaaaa sgt2 x jumpa. rindu gak kat dia. hehe.. padahal rumah kami cukuppp dekat. cuma halangan masa senggang aje yg x dpt nk dielakkan.. terpaksa la nk berjumpa pun set date & time~ kalau aci redah aje, harus balik rumah dgn rasa kecewa.

patut nya dia dtg pikap aku kt rumah & kitorang keluar.. tp since aku nk kasi dia copy movie hasil sedutan aku kt internet & novel nya skali, kenala masuk umah dulu..

bila dh masuk umah, kenala bg air. bila dh bg air, kenala duduk2 minum2 dulu. bila dh duduk2 minum2, haruslaaa kita catching up stories, update gossip, plan itu ini.. bila dh begitu, haruslaa susah nk berenti! haha!

setel copy movie & pulangkan buku dia yg aku xlarat-nk-habiskan-sbb-berat-sgt-buku-tu-nk-pegang-sambil-baring, kitorang pun gerak la ke destinasi.

sambil bual2 dlm kereta, melanjut smpi ke cafe pulak.. dr kjg ke salak tinggi, then ke cyber last skali g putrajaya, mcm2 kisah terbongkar. ecewahh... sedar x sedar, dh 3 tahun aku tinggalkan cyber. rasa cam baru minggu lepas aku tgk lori movers tu angkut brg2 dr opis lama. aku rindu dgn parking lot aku yg sgt dekat ngan pintu bangunan & sgt murah itu. siap leh nmpk keta aku dr tingkap toilet~ yes, toilet nyer ada tingkap yg besar yg bleh lompat keluar kalau ada berlaku ejemensi! *tmpat aku amik udara segar kt luar bila aircond dlm ofis terlalu menusuk tulang hitamku!

mana nk dpt reserved season parking sebulan rm40? kt tmpt redup plak tuh! skang aku bayar rm100 sebulan, park kt tgh2 panas & menapak jauh laluan berbatu kerikil utk masuk building opis. deymm~

anyways, bukan itu yg aku nk ceritakan. hehe.. it's actually the shocking stories yg aku dgr dr sahabatku ini..

setau aku si A kapel ngan B. alih2 ehhh dh tunang dahhhhh dengan si C! bukan 1 kes jer.. *mcm kt mahkamah syariah lak! ada gak member lain yg kapel ngan org lain, alih2 tunang ngan org lain.. mana aku x terkejut.. dulu aku rasa itula yg plg lovey dovey nyer couple.. tp tu la kan.. Ajal maut, jodoh pertemuan semuanya di tgn Tuhan. kita ni cuma mampu merancang... cliche giler~

punca perpisahan pun bukan sebab org ke-3 tp atas sebab2 persekitaran. wah general sungguh! ada yg sbb family kurang approve, ada yg sbb kesihatan, ada yg sbb... ahh mcm2 lah! xkan nk list semua..

ku akui.. tubuhku melonglai sempat ku memuji dalam hatiku..

eh x la.. aku akui, aku mmg terperanjat dgr semua update2 tu. kdg2 terfikir, wah senangnye dpt pengganti.. huhu! apa rahsia nya? kekekeke...

tp bukan tu aje update2 yg aku dpt... kisah kwn2 yg dh dpt anak tp lum sempat lawat pun ada.. yg baru nk berkenduri pun ada... yg perangai sengal2 harusla ada.. kisah pengalaman g tmpt2 menarik ada... yg sedang sakit.. haa mcm2 adaaaa.. sahabatku ini mmg sumber informasi terhebat lah! harus aku rasa cam dh lama sgt dok bwh tempurung! terbeliak2 bijik mata aku dgr cerita member~

sebelum aku tutup pintu kereta dia untuk masuk rumah, aku sempat ckp kat dia..
"cerita kita xkan pernah habis..." :)

2 comments:

Siti Nornadiah said...

ku akui.. tubuhku melonglai sempat ku memuji dalam hatiku..


tibe-tibeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..
aahahhahah!!

Unknown said...

ahaha!
tetibe teringat lagu tu babe...