May 27, 2009

i janji i akan berubah lps kita kawin nnt

mood: serabut dgn background dialog hindustan yg serba kecoh~!

aku tau aku sebenarnya x layak nk bercakap soal ni. sbb aku pun lom sampai ke tahap yg melayakkan aku berada dlm situasi ni. so this is just my OPINION from MY point of view. u can say this is a view from OUTSIDE of the box.

dlm kebingitan suara2 hindustan, aku terfikir.. mampu ke seseorang tu sehingga sanggup berjanji yang dia akan berubah SELEPAS berkahwin sedangkan hakikatnya semua org tau yg either dah kawin ke belum ke, ia agak mustahil di situ~

kalau dh mcm tu perangai nya sejak kecik/remaja/belia, camne nk ubah? especially bila benda tu dh jd semacam HABIT. org ckp 'dh jd daging'.

mungkin ada yg berubah skit2 lps kahwin, tp mebe dlm 5% je kot. bila dh tua sok, aku xtau la.. tp utk at least 5 tahun pertama, boleh ke?

jgn samakan situasi ni dgn our parents'. cabaran hidup zaman sekarang ternyata lebih mencabar dr jaman diorang dulu. di mana bukan sedikit perempuan yg lebih daring dr lelaki. di mana "berkawan biar 1000, berkasih biar 1" diguna-pakai sebagai lesen utk flirt around.

bukan x ada kwn2 yg bahagia dgn perkahwinan masing2. tp tetap masih ada kawan2 yg kelihatan 'menyesal' / 'ragu2'. nk patah balik, mmg no way... langkah harus diteruskan. cuma bersiap sedia aje laa hadapi duri2 mendatang.

aku bukan nak bg nasihat coz siapa la aku, kan?? my only point is apa guna berjanji jika sekadar untuk sedapkan hati pasangan?

yeah org akan kata blk kat aku,"belum kena btg hidung sendiri, boleh la ckp camtu.." so what? nk kena dh kawin baru bleh komen ke??

*mebe nnt kena ada crash course on 'how to survive in your 1st year of marriage'. entah2 mmg dh ada kot....?

5 comments:

Mousekomputertiptop said...

sedangkan pantai boleh berubah, inikan pula manusia..
mesti cik aben akan cakap k0 jangan ngengada nak samekan aku dgn pantai kan.aku dahla tgh serius nie k0 leh main-main lak.nk kena siku??....hahaha.

Unknown said...

ler habang rupanya..

hmmm nk siku kanan ke kiri?

haha!

Unknown said...

dikk, komen akak ni seperti biasa lah yer, takde kene mengena dgn entri ko ni, akak dulu berjanji akan tidak mengubahkan bentuk badan selepas berkahwin dikk, tapi janji tinggal janji je dikk oiii, wuarghhhh

Siti Nornadiah said...

kesian nyeeeee..:(

betul ckp ko..teruskan jer lah dugaan yang datang..dan byk kan bersabar..

Unknown said...

kak shibam: tu kena nyanyi lagu KRU tuh~

nad: sabar mmg sabar, tp tapak kasut kalau dipakai hari2 pun haus jugek... ntah ape aku merepek tah~