May 11, 2009

MIG-hujan lagi

ok smbg balik. bos pun da tader.. line clear!

hurmm bila mak ayah aku smpi, aku pun berlari2 anak ayam laa kat derang.. ngadu la itu ini. mak aku nk bwk aku blk. tp aku lak tanak! aikkk?? aritu beriyerrr..

takde.. sbb aku rasa sakit pala aku dh kurang dah.. demam pun dah kebah. tp mak aku nakk gak bwk balik. ntah apelaaa yg kwn aku bitau kt dia dlm fon. huhu!! ntah2 dlm ati dia "penat2 4 jam aku dtg sini, ko tanak balik lak yea... balikkkk!! aku ckp, balikkkkk!!"

so, aku pun bwk la mak aku jmpa warden. nk mintak ijinnnn mau pulang ke kampungggg...

sekali warden tu ckp, "no way jose!" hohhh!!! dia ckp dia TAK TAU PUN aku sakit. n dia xnmpk sebab / alasan kenapa aku perlu balik! yelaa time tu aku nmpk sihat wal afiat jer.. xde terlepek2 bagai. eeeiii sabo je laa... (ini ialah warden yg sama yg ckp kt pengetua dulu yg dorm aku xde kekosongan sedangkan bila aku masuk ada 4 katil kosong dlm dorm tuh!!! ms tu aku wat rayuan nk masuk hostel...)

gaduh punya gaduh, dia cabar mak aku g jumpa ketua warden a.k.a. penolong pengetua yg rumahnye blkg hostel. nasib baikk dok dalam! so kitorang pun g ler..

pesstaimm aku masuk umh dia. sblm ni tgk dr ampaian aje. maklumler umahnye kt blkg hostel jer...

ayah aku pun slow talk ngan dia ckp nk bwk jumpa doktor la ape bagai. warden tu beriya2 xmo bg nih.. last2 pen. pengetua tu dgn rileknye g kt pc dia & print kan surat kebenaran utk blk kg. terdiam warden aku.. heheheh.. *matila aku masuk hostel blk sok....

so aku pun dpt blk kg.. brp hari tah aku dpt cuti.. 2,3 hari gak la.. best wey... tayah baca buku, tayah wat homework.. *time tu best la.. bila masuk kelas balik, siapla kann...

bila kt kg aku bukannya g jumpa doktor pun... tp husband pada doktor yg dtg jumpe aku. camno tuh??

gini.. kazen aku ni kawen ngan doktor. sbb dia bz kt hosp & aku pun xsempat g umh dia so dia cuma diagnose aku mll fon je.. hebat kan? ini nama dia Rawatan Melalui Telefon. hahaha!! mcm2 la akak tu tanya aku. ala, mcm doktor sll tanya la cuma dia x pegang2 atau check2.

esoknye b4 aku blk jb, kazen aku dtg htr ubat. dpt kauu pain killer... amik seplohhhh!

selain dr rawatan moden, aku g gak rawatan tradisional. aku g jmpa pak akob kt sg ramal. dia bukan bomoh tau! tp dia tukang urut tradisional. dia urut tapak kaki jer.. adoilaa.. inila yg plg aku lemah skali.

geli tu satu hal. xkan nk terkekeh2 gelak time dia urut kan? ada yg kena urut kt pipi lak kang! tapi dia nyer sakit tuuuu... ya ampunnnnnnn.... sila mengucap siap2 b4 dia start! sakit weyyyy... especially bila dia guna kayu kecik tu utk tolak angin dlm urat. makkk!! cam nk jerit sekuat ati rasanya.. tp malu! hehehe.. org ramai dowh time tu. control ler apelagi!!

tp mmg berkesan lar.. dia pesan kt aku, utk kesan angin tu, tekan2 kat tengah2 tapak kaki. kalau rasa cam ada bebuli kt dlm tu, haaa angin la tu.

cara nk buang dia, kepal2 penumbuk, letak kt tapak kaki tu & pusing2kan tgn tu. kira tolak angin tu ler.. lg 1 cara, pijak kat bucu anak tangga selalu. bukan bucu yg tajam tuh.. tp alah aku pun ssh nk explain ler.. tp kira cam time naik tu, sebahagian depan tapak kaki kat tangga, sebahagian lg x cecah tangga. means cam pijak separuh je lar.. turun-naik byk kali camtu.. dia kt tgh2 tapak kaki tu yg byk angin terkumpul.. bila dh byk angin, mcm2 penyakit leh dtg.. *dh mcm bomoh daa aku~

lps urut tuh, terasalaa ringan sket badan ni. rasa fresh gitu! pastu dia bg air masak soh minum. lps mak aku bayor, kitorang pun balik laa...

gitu la lebih kurangnyer pengalaman aku pesstaim dpt migrain ni. lps tu aku jrg kena teruk2 cam aritu. dia dtg takat gurau manja2 je. xde hardcore2 dah. legaaa... tp kdg2 manja2 dia pun leh flat gak dibuatnyer.. huhu!!

nk mc ke x ehh esok????

3 comments:

Unknown said...

ehem ehem, baru macam tu ko dah geli dikk, macam mana lah cik abang nak bermanja2 nanti ni, hi hi. mc jangan tak mc, mc jangan tak mc (jahat tul lah akak ni kan)

Siti Nornadiah said...

mc sahaja..
rehat2 di rumah..:)

Unknown said...

kak shibam: manja cik abg pun nnt2 leh flat gak tau! tetttttttt!!!! haha! ayat akak x cukup power la.. sy x mc pun.. haha!

nad: i rajin~ x sampai ati nk mc. hahaha!! xdelaa.. dh mkn ubt mlm td. trus elok. ;P