May 6, 2009

dunia.. oh.. dunia

mcm dh berkurun je tak hapdet.. pdhal baru sehari! xsempat nk berfikir la smlm.. asyik dihambat deadline jer. ms tgh tension smlm dtg gak idea, tp xsempat nk proceed sbb x sempat sgt2. len kali la aku buat 'psl tu'.

aku rasa aku lum pernah lg wat entry psl 'mengata org lain' dlm blog ni. blog aku yg lain bersepah dah entry camtuh!! hehe.. jgn risau kawan2ku, bukan nk ngata korang!

kali ni juz nk cerita bila aku baca paper minggu nih.
bukan psl kemajuan yg dicapai negara tercinta. *ceyyy~
bukan jugak psl isu politikus yg busuk itu.
bukan jugak psl drama af7 yg x semenggah tu. *lagi laa malas nk komen.

aku nk ckp psl manusia yg otak nya letak di _____. (isi la apa2pun, yg penting jgn letak dlm kepala)

smlm aku halfday EL sbb nk ganti tayar keta. so sambil tggu cuzzie dtg, aku baca paper yg terbentang atas sofa. huh, paper semalam ker.. belasah jer laaa..

kt 1 page ni aku terkejut baca citer psl sorang mak tak tiri budak pompan ni g tekap iron kat anak dia. waddehelll??? nk jd iron lady kah?? ku baca2, rupa2nya sbb anak ni g repot kat ayah yg mak nyer main kayu lain. *aku ada word lain yg lg sesuai tp xpela aku simpan sniri jer..

hapdet nyer arini, kes dah masuk court, bailed RM3k. sapa bayar bail dia?? LAKI DIAAAAAA JUGAK~

dude! asal ko bayar??? pompan giler tu dh terang2 2,3,4 kan kau... biar laaa laki simpanan dia yg byr kalau nk sgt keluar.. aduss... well, mebe dia ada reason dia sniri, tp kalau ikut logik akal aku... adalah SANGAT SESUAI kalau dibiarkan aje mereput dlm lokap tu. kalau ikut hukum hudud, mmg dh selamat kena sula.

dah la dia sebaya aku. *baya aku dh ada anak umo 12?? nama bapak sama ngan pakcik aku lak tuh!! nasib aku konfem xde sepupu yg sebaya!!!! choi!!!!

kalau aku jd anak dia, aku rela dok hostel. kena buli ngan senior pun xper. *setakat ni xde kes student pompan kena buli, kan? baekkk nyer cover~ hehe!

********************************************************

ok, berbalik pada paper kelmarin yg aku baca tuh, dlm page yg sama ada citer psl sorang budak ni g tinju mak tiri dia. terkejut gak aku. rupa2nya mak tiri kaki dera gak weh... macik-nak-menopos ni g amik plastik berisi menan budak lelaki ni & humban dlm stor. dia umo 9 ke 11 thn tah.. lupa! budak ni nk main lg.. so dia g amik balik. macik ni hangin ler.. pelagi, dihayun nyer plastik BERISI MAINAN tu ke muka budak ni. budak ni xmo kalah nih... dia pun apelagi... semangat mike tyson udah sampai, di tumbuk nyer muka maktiri dia. giler berani!

opp x abis lg.. macik ni xpuas ati *eh harusla, dah kena pukul ngan budak kecik kan... jatuh la ego i~ maka akal sempit dia pun mengarahkan dia untuk menendang perut budak nih 3 kali~ budak ni pun pukul2 la maktiri dia tuh. budak kecik kannn.. sempat jugak mak tiri ni repot kat laki dia, sampai budak ni kena denda~ harusla version maktiri dia ada aksi gesel2...

esoknya, budak ni ngan adik dia xleh masuk umah lps balik dr skolah. "ko tunggu la situ smpi apak ko balik!" gitu la kot dialog dia. aku bikin sniri je tu.. agaknye maktiri tu nk make up another story yg kengkonon nye bebudak 2 ekor tu g melalak x balik2 umh kot.. dh ptg time apaknye balik keje baru terhegeh2 nk balik... agaknye laaaaaaa...

ko ingat bebudak skrg x pandai? sepuluh kali bijak dr akal sempit ko tuh... budak laki ni dgn kondifennya, "oke... xper. u wanna play the game, let's play the game!" maka berjalan lah dia dan adiknya ke BALAI POLIS. report terus! habis citer!

syabbas beta! syabbassssss.....

********************************************************

and pg td.. masa aku mamai bgn tdo.. ada 2 jejaka membacakan berita ke telinga ku... psl kisah seorang anak yg duka nestapa kerana ibunya batokkkk... salahhh!!! kerana bapak soh kawen... aihh??? org lain ssh ati memikirkan halangan keluarga masa bercinta, ini disuruh kawen pun bengang? bukan je bengang beb, mengamuk skali dia pakej! siap hayun parang kt bapak! ugut kazen konon nk campak dr flet. flet~ hurmph... dh tau dh pola pemikiran manusia camni.

rupanya mmt yg umo 30thn xkawen2 ni berdudu2kan ngan aweknya yg xtau malu SERUMAH NGAN MAK BAPAK DIA. dgrnya *cam aku ni jiran seberang flet plak! mamat ni mat fit & kaki tonggang. ntah ayat jampi apa dia pakai smpi pompan tu bleh sangkut kat dia... *gile, cam joyah lak rasa!

ya allah.. betapa sabarnya mak ayah dia dgn pangai anak yg serope hantu nih.. hantu pun x camni lah! dah la perabot dirosakkan, bapak sniri ko nk tetak! kenapalaa kecik2 dulu x dipicit2??? "kecik2 xmo mampos, bila besar menyusahkan orang!!!" - ahmad nisfu

ohh yer lg 1 kes kat flet jugak, yg jiran rompak jiran.. umo baru 15 beb budak2 tuh.. adoyai... yg dirompak nyer, sofa... kipas.. tong gas.. SET PERIUK *ni wat aku gelak dekah2 dlm keta... sebab umh sewa nya kosong xde perabot.. wahai adik2 penyamun.. lenkali pekata korang contact si Eric Leong tuh. mana tau dia leh tlg??

bak kata din beramboi, "low class nyer penyamun! kalau dlm lokap org ckp, aku rompak kedai emas dpn tuan dia lg... ko curik aper smpi lebam2 kena sebat ni?? haa? tilamm?!! periuk??!! hiiii polis pun benci laa kes camni.." haha!! bikin malu persatuan penyamun daa...

begitulah... kisah masyarakat yang x berkesudahan. kalau dilihat dalam akhbar hari ini, ada banyak lagi cerita ceriti rakyat malaysia yang ada yg boleh buat kita ketawa tergeleng2...

"inilah sandiwara dunia..."kata Ramlee seraya meninggalkan kawasan perumahan Seting Garden tersebut.

10 comments:

Siti Nornadiah said...

dorg nie mmg tak d keje..

skrg nie kes ragut plak dahh..

bikin kalut jer lah manusia cm nieh..

Unknown said...

tu la pasal... derang wat revenge kot? bongok tul! pg td dgr kt radio sorang nenek mati kena pukul dek peragut sbb nk slmtkan anak dia. dh la meragut, bunuh lak.. get ready to tali gantung je lar.. budussss!!

Anonymous said...

donia...donia...haih..ape nak jadi adek2 jaman skarang...

yg menyamun, yg meragut, yg maleh blajo...macem2....

penin akak..huahuahuahhhhh

Unknown said...

bek2 jalan bwak henbeg oke...

Siti Nornadiah said...

yg maleh belajo tuh da terkuor tajok tuh..

jgn letak handbag kat seat sblah..cam aku salu bwat..hahah..so letak lah kat bonet oke anak2..

Unknown said...

kat bonet?? bihtu kalau time tunduk amik handbag tetibe kena hentak pala camner? or at least dia cucuk blkg guna pensel tajam. sure mati2 dlm pala ko igt pisau kannn? hoho!

Siti Nornadiah said...

belakon lah sket..
kter kan mmg pandai..

:P

Unknown said...

berlakon ape? berlakon pengsan? kena culik lak kanggg.. huhu!!

Siti Nornadiah said...

tak lah..belakon ko kene sawan vavi..sure dorg lari!!hahahhaha!

Unknown said...

hoho!! ni cam ada experience jek.. hahaha!!!