Feb 19, 2010

tak susah-mati tapi suka sangat-sangat!!

Aku ni bukanla peminat susah-mati Faizal Tahir (FT) atau Rockensteiners tegar.. tapi aku memang suka tengok dia perform kt tv & dengar lagu-lagu dia. Bila aku beli cd dia, SEMUA lagu dia aku suka. So bila ada peluang untuk tengok dia perform live, haruslah aku rebut kan.. Kena bayor pun, bayor je lah.. Nak free g keje back stage lah!

Bila baca kat paper 'utusanmeloya' (quote dr kawan aku) hati aku cakap, "hek eleh..."

Dia nye kutuk berperenggan-perenggan. Puji nye 1,2 line jer. Aizat lak, terbalik. Kalau dia nak kata FT pancit masa menyanyi ker, hambar ker, suara tak sama cam CD ke takpela jugak.. Ini, sebab FT bercerita dengan audience & ckp English fluent. Nasib baik FT tak cakap, "I look stupid if I speak in Malay, u see.." Haha! Itu belum lagi dia kuarkan brit accent ala-ala pengulas match EPL.

Aiyoyo.. kadawale.. Bukannya kitorang boring pun dengar citer dia.. Kelakar kotttt.. Lagi kelakar dari persembahan peserta Raja Lawak 4. Plus, dapat la peminat-peminat dia lepak lama sket. Ni mesti sebab wartawan tu..
  • bukan peminat FT tapi dipaksa bos nya untuk pergi
  • dia ada date malam tu tapi kena kensel sebab kena cover konsert tu
  • dia lapar sebab belum makan pastu bengang konsert tu habis after 12
  • sebab-sebab peribadi yang cuma dia aje yang leh buat ayat nya

Siap cakap 'macamlaa FT ni ada album English sampai nak berspeaking2 bagai'. Ehh, kena ada album English dulu ehh baru leh cakap BI? Bukan sepanjang masa dia speaking pun.. Adoyai... yang penting, Rockensteiners, Siti Zoners & Aizoners semua enjoy gile dengan each performance. Bila lagi dapat tengok Siti nyanyi lagu rock, Aizat nyanyi lagu zapin & FT nyanyi lagu Cindai? And lagu Spider - Rela Ku Pujuk nyanyi ramai-ramai dalam versi raggae~

OK, tu yang best part. Yang part kelakar pun ada..

Apart from enjoying the show, kitorang pun 'enjoy' gak tengok kerenah merpati 2 sejoli kat depan kitorang. Dah la seat dia ada papan kat belakang. So if ko duduk ontok-ontok kat seat tu, sandar elok-elok, orang belakang takde masalah nak nampak pentas.

Masalahnya si mamat ni jenis tak leh dok bersandar.. Ada bisul kot kat belakang dia? Tapiiiiiiii... bila mai lagu slow melow, hamboihhhhh... Kenmain lentok lagi ko yer kat bahu awek ko.. Aku ngan Mizzy memang gelak sekuat hati *sebab muzik kuat sangat so tak puas laa tak dengar ketawa sendiri kan.. Belum campur kitorang 'bergossip' lagi. Sikit lagi Mizzy nak sound direct soh duduk sandar betul-betul. Tapi time dia lentok tu memang dapat full view lah.. Ahaha!!

Overall, konsert tu memang terbaek lah! Sorakan paling kuat harusla dari Rockensteiners sekelian kannnn.. Siap lawan-lawan sorak ngan level lain. Haha.. Apa nak buat.. kena hanjeng ngan FT. Siap ckp semalam nye crowd lagi happening. Apalagi, semua naik syeikh lah!

So Johnny, m looking forward for your solo act in the future okeh? Eh, tercakap BI pulak.. *bak kata FT kat FB dia.. hihi!

Kalau la aku ada kamera canggih sket, mesti aku tak malu nak tayang gambar curik 3 stars ni dok sign otograp peminat. Orang ramai ya hamat!!  Kamera aku asik snap gmbr tangan orang jer lebih!! =___='

P/S: salah satu 'celoteh' dia yang takleh blah, dia cakap ada satu fan ni jerit dari jauh.. Johnny!! Johnny!! Bila dah datang dekat orang tu ckp, "eh sorry, I ingatkan Johnny Depp tadi!" choiiiii!!!!!!!

P/S2: Siti sebut Johnny Dape. hihi! jgn marah aaaaa...


 stage dia dari seating kami

haa kasi terang sket. tingkat 3 ko!! itu je yg dapek..

johnnyyyyyy!!!! eh, silap.. faizaaaaaaaaaaaaaaallll!!

sesi sign otograf. gmbr dah crop kaw2 nyer. kalau tak, gile banyak bendasing2 kat keliling gambar.. yang gagal di crop, rambut sedara di atas.

dapat sambar ni jer..

4 comments:

Anonymous said...

aku paling suka FT masa dia masuk apa tu dulu? malaysian idol an? tapi tak dapek mot satu..

tapi dia nyanyi mmg best hapa??

Unknown said...

yup malaysian idol.. biasanya yg dpt no.2 lg femes dr yg no.1.

pejal, u rawkkkk!!!
haha!

cikedidoo said...

OK apa FT ckp BI... kalau la aku pn bleh speaking beterabur mcm tu...

Unknown said...

tah! comel jek... *tetibe.