Feb 18, 2010

pergi

Minggu lepas memang hectic sket bg aku. Adik kesayangan aku yg paling sengal nak berangkat ke destinasi-tak-bajet untuk 2 tahun. Itupun dapat tau last minit. Lagi 2,3 hari nak fly baru aku tau! Aiseymen, hadiah besday dia xbeli lg. Hadiah farewell? Arghhh.... Nak jumpa dia pun susah sbb dia sniri bz setelkan itu ini.

Wiken tu, pagi-pagi aku dah g airport. *Takdela pagi sangat pun.. 10++ gak la..  Flight kol 1.30 tapi bila aku sampai kat airport kol 11.30 dia sniri lom smpi lg.. Dengan lum check in nye lagi.. Gile sempoi...

Gara-gara nak menunggu member yang dok otw, dia naik flight 5 minit b4 take off~ Itupun ada lg 2 org xsempat jumpa. Sian member tu.. Entah2 dah nak dekat sampai or tengah pusing cari parking sbb aritu mmg car park pack habis! Dapat gak aku tengok Mr.G secara live. Heheh!!

Masa dia nak masuk boarding gate, dah mula terasa sebak sebab tengok dia hug papa lama. Hofkos la sedey kan.. Mama cool jer.. Nenek comel awal2 dah kesat-kesat airmata. Awwwww... Sedihnye... Beshfren dia pun mula2 cool, tapi bila nak parting tu dah mula bergenang airmata. Aku? Sebak gak masa hug.. tapi berjaya menahan empangan dari pecah~ Fuh!

Malam sebelumnya tu aku dah g umah dia untuk bergosip hangout for the last time. *Konon nak bg skali gambar yg print sendiri. Huh, haram jadss punya printer. Sampai ke sudah tak print2! Sempat la makan sate secucuk dua.. Pastu lepak luar jap sambil tengok asap kepul2. Tapi tak lama la sbb dia pun tengah dok packing lg.

Before aku balik, kitorang hug2 lamaaaaa2. Yelah, pasni tak jumpa 2 tahun. Itupun kalau dia x sambung keja sana. Tapi mana tau rezeki aku lebih esok-esok, merasala aku ke sana pulak.. Amin!!!

Looking back, i have to thank Mizzy for introducing us. Kalau tak, sampai bila pun aku xkan kenal dia even rumah memasing tak sampai 10km pun. And there's no other way untuk kitorang kenal satu sama lain.

Beza umur je dah 6 tahun~ Sekolah pun lain-lain. Even kitorang sama2 pernah duduk kat JB dulu.. tapi dalam time frame yang berbeza. Tapi suatu pagi minggu di sebuah restoran mamak, kami akhirnya dipertemukan.

Ceh! Ayat leleh tak hengat padahal dia g sana sebab janji nak jumpa Mizzy! Bukan aku!! Tapi from that moment, kitorang jadi "Mesrerrrrrrr" *tangan wat gaya Bob AF. Di sebalik kesengalan & ke blur an dia yang comel tu, buat aku & Mizzy tak kering idea untuk membuli dia. Tapi selalunya aku jadi penyelamat dia lar..Well... *sambil angkat2 kolar jaket.

***Atas sebab-sebab keselamatan, nama & gambar terpaksa aku rahsiakan. Dia ni mempunyai seorang stalker kaya-raya yang sangat 'setia'. Sekarang baru aku percaya, dengan duit APA SAJA kita boleh dapat. Maksud aku secara materialistik la..

Kalau orang tu betul-betul licik, dia siap dapat fit in dalam kelompok FAMILY 'mangsa'nya. Kalau difikir2kan balik, kalau kena kat batang hidung sniri, memang saiko beb.. Dengar aje dah saiko...

Pegi mana-mana rasa cam adaaaaa je mata yang memerhati. Because untuk sesetengah orang, kalau ko pegi kat kutub utara sekalipun, dia boleh trace & siap bukti skali yang ko memang ada kat sana.***

Adik, m missing u already lah!! Kalau orang lain lupakan awak lepas seminggu awak fly, tapi saya no way akan lupakan awak! Go and catch your star & wait for me ehh kat sana.. ;) *Serius, masa dengar Aizat nyanyi lagu Pergi malam tu aku rasa sebak & otomatik tingat kat dia.. ;(

 so long.. fare thee well..

7 comments:

YanTzAnabella said...

muke ekslusif

Anonymous said...

hmmmm...rindu adek aku jugak...aku rase titiey pun rindu adek korea die..erk..

cikedidoo said...

kalau dia keja sana, dpt la pi destinasi-tak-baget tu secara kos rendah kan? tpt duduk makan dh tau ada org support!

Unknown said...

yanti: eksklusip gituu...

naza: mari merindu.. huhu!

Unknown said...

cikedidoo: yaaaa tepat sekali!!! dapatla sep-bajet sketttt.. hahaha!

Siti Nornadiah said...

hmmph..eksklusif betul!
tapi saiko tuh mmg scary yaw~

Unknown said...

sangat scary okeh.. mungkin dia punyai super-massive chain of networks kot.. sbb byk nauuuu 'contribution' & 'effort' dari dia..