Dec 3, 2009

Kita memang tak ada jodoh.

We are what we eat.

Memang betul kata madah yang kita adalah apa yang kita makan.. Ertinya, apa jua yang kita makan, pasti akan menjadi darah daging kita lalu membentuk sifat jati diri kita.

Aku pernah dengar orang kata, restoran yang menjual liquor (minuman keras) sebenarnya premis itu tak akan dapat lesen HALAL daripada JAKIM. Jadi, Chillis?? Tony Roma? La Rambla? Johnny's Restaurant?

Bila ada orang forward email pasal kod2 lemak babi, selalu sangat aku setakat baca aje. seolah-olah aku ikut kata-kata "baca boleh, percaya jangan." entah kenapa. Mungkin sebab aku terlalu yakin dengan cop HALAL yang terpampang kat pembungkus makanan tu kot.

Harini aku terima lagi email sebegitu dan tiba-tiba aku terpanggil untuk mencapai sebungkus coklat Cadbury 75g yang dah lama ter parkir di atas meja aku menunggu waktu yang sesuai untuk dimakan. Lalu aku periksa senarai isi kandungannya....

Sebelum itu... untuk rujukan semua..


Dan ini hasil yang aku dapat..


Dan aku cuba lagi dengan makanan yang ada di atas meja..


Mungkin bukan rezeki aku semua ni. Mungkin ini rezeki rakan sebelah yang berbangsa cina..

Selamat tinggal Cadbury.
Kita memang tak ada jodoh....

Untuk rujukan lanjut: http://www.halaljakim.gov.my/directory/index.php?lang=BM

4 comments:

Anonymous said...

sedihnya..
isk isk..lebih sedih dari putus cinta..


uwaaaaaaaaa..

Unknown said...

tu laa... dah la sedih putus cinta. nak makan coklat, sekali x bleh lak.. laaaaagi tambah sedih!!

YanTzAnabella said...

WEHHHHHHHHHHH
AKU SUKE CADBURYYYYYYYYYYYY
SEDEYHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

selamat tinggal vavi eh cadvavi eh cadbury...a

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

**click ur nuffnang**

Unknown said...

ada geng tangkap leleh la camni.. tengah fikir nak ganti dengan coklat ape plak... hurm...

*tengkiu bebeh*