Dec 2, 2009

kenapa saya busy

entri ini layak digelar entri basi & berkarat sebab sangat overdue sekali..

beberapa minggu yang sudah aku dihambat tugasan-tugasan mengejut ketika sedang bersiap sedia untuk memulakan projek yang dijadualkan. bila namanya tugasan mengejut, seharusnya otak harus bekerja 3,4 kali ganda lebih pantas disamping mengelakkan dari membuat keputusan yang kurang tepat.

dari merekabentuk kad jemputan,buku program, mock magazine, etc. ke mencetak & memotong mengikut ukuran yang dikehendaki semuanya terpaksa dilakukan sendiri. mujur ada teman yang sudi membantu. kalau tidak, memang aku rasa aku perlu berumah di dalam ofis... nak cetak pun, bukan boleh sebarang cetak. perlu proof read, periksa warna & ukuran.. memang macam-macam lah! belum lagi pastikan info dalam website nya dikemaskini dengan info yang tepat..


sampai tak ada tempat nak letak tangan... haih...

tugasan terakhir. potong beratus buku program. lenguhnya kaki & tangan usah dikata!

dek terlalu mengejar kesempurnaan, satu detik kelalaian menyebabkan majlis yang dirancang gah tidak selancar yang diharapkan.. walaupun noda itu cuma 1 titik hitam sebesar sawi pun, segala curahan tenaga yang berganda-ganda besarnya bagai tiada makna lagi. itu hukum alam, barangkali.

silapnya apa? cuma terlupa memaklumkan kepada pihak penganjur yang susunan nama dalam buku program telah diubah kedudukannya untuk mencantikkan lagi layout. manalah aku tahu yang selama ini mereka membuat senarai hadiah yang dinomborkan adalah berdasarkan susunan di dalam buku program... sungguh aku tak pernah tahu!

akibatnya, bila kategori ke-2 diumumkan, senarai yang di baca emcee tak sama dengan hadiah yang disusun. menggagau kawan nak cari pingat & sijil.aku yang dibelakang pentas pun ikut sama gelabah! majlis jadi sedikit cacat bila pak menteri terpaksa menunggu seketika untuk hadiah sampai ke tangan.

apa-apa pun, syukur majlis berakhir dengan lancar & makanan yang disajikan pihak hotel sangat memuaskan! walaupun terpaksa bangun awal pagi di hari sabtu, puas hati la juga (sebab dapat melaram dengan baju raya baru..hehe)


hasil penat lelah.. alhamdulillah...
Rujuk sini untuk maklumat lebih lanjut tentang pertandingan ini. Khas untuk pelajar sekolah saja.


jaga kaunter pendaftaran guru


jaga pintu sambut pak menteri


jaga belakang pentas


jaga diri sendiri

hari yang memenatkan.. tengah hari panas terik. bila menjelang petang, ribut pula melanda. habis basah lantai tangga kat rumah. petang pergi tengok baby Nawaal dengan Zeela. Comel. Tapi sayang, tak dapat pegang & dukung sebab Nawaal tengah nak uk-uk... ;p Tapi tetap comel... Sorry xde gambar. Kena suruh Ayah Ngah dia upload gambar terbaru...

6 comments:

Siti Nornadiah said...

mesti ada hiccups sket, biasalah tuh~

Unknown said...

tu arr.. tp bos tetappppp mcm blame ke aku jek.. sbb tuan chairman ada skali situ + depan pak menteri. haih.. bye2 bonus...

YanTzAnabella said...

weh..gle busy kau ye
hah!
ni abru leh komen
tah nape tah sebelum ni aku tak leyh komen
cam tak funtiuon je button komen kau itu...
=p

Unknown said...

hah? xleh komen gak? hmmm adekah blogspot ini menghukum daku sebab lama sgt x hapdet???? gilosssss...

Anonymous said...

ben,
meja aku dgn meja kau sama semaknya..hahahah...

Unknown said...

haha, ada geng la camni.. bile laaa nk dapat flat sceren nih.. kurang sket semaknyer.. huhu!