Jan 14, 2010

Satu untuk engkau, satu untuk aku

Bila rasa down, selalu igtkan diri sendiri utk chill.. ada lg org lain yg lebih teruk nasib diorang.

Itu aku.

Zaman memberontak aku dah lama lepas.
Sekarang zaman untuk berhenti seketika & berfikir sebelum berbuat / berkata apa-apa. apa omputeh bilang? "stop & stare"? Haa pun boleh..

Kadang-kadang terbit dalam hati.. kesal, sebal, kecil hati dsb yang seberadik dengannya. lumrah nya manusia, tak pernah puas, kan?

Tapi haruslah berpunca. bukan sesukanya terbit rasa.
Adakala terasa dianak-tiri oleh orang-orang di persekitaran aku. Eh, tak perlu aku hala telunjuk ke sesiapa.

Bukannya minta layanan kelas pertama. Cuma kadang... Timbul rasa unfair.
Tapi aku yakinkan hati, itu sekadar permainan jiwa. Dari si setan dogol yang emang suka membuat onar.

Itu bahagian mereka. Bahagian aku, insya allah akan tiba tepat masanya, cuma itu di luar bidang kekuasaan aku.

4 comments:

mama come' said...

bila down, saya slalu nampak org lain lg best dr saya.

uhuhu... susah betul nak chill!

ada tips?

Unknown said...

ala, senang jer nak chill.. dok dalam peti ais sampai timbul stalagtait / stalagmait kat tangan.. haha!!

xtau la nk tips camne..juz jgn paksa diri sendiri kot?

esampah said...

utk adik2, ada formula mcm mana nk igt apa itu stalagtait / stalagmait.

stalagtait itu yg menurun ke bawah. igt je bila b*r*k, ta*k jatuh. sebab tu dia menurun ke bawah..

stalagmait pulak yg naik ke atas...

igt ye adik2...

Diana Ishak said...

percaya pada kata-kata Tuhan itu Adil.

Dont worry, your time will come.