Aug 27, 2009

ignorance

lama gak x update eh. maklum laa puasa. heheh!

takdelaa siyes bulan puasa ni aku penattt banget. apa taknye..
  1. kena masuk opis awal sejam sebab nk balik kol 5 nye pasal
  2. sampai2 opis terus bergegas buat keje sampai ptg. deadline jemahat nih & ada boaanyak lg keje xsiap. lebih dr 50%! dah la xleh nk stay back!
  3. kena redah trafik jam hari2 masa balik. trafik jam ni mmg tahap hanjeng punye lah! sakit jiwa dowwww.. dgn yg lembab stok konon nak santai2 amik angin ptg lagi, yg mencelah2 mcm dia sorang je nak balik berbuka, yg x reti bg ruang kat yellow box tgh jalan sampai block keta lain nak gerak, yg ter block betul2 depan traffic light tgh2 simpang 4, dan bermacam2 perangai laha manusia2 yg keje kt kl nih.. x campo lg org2 xpuasa yg punnn bergegas nak balik awal gak... yelah, org ada rumah kan... takpe2.
  4. sampai kemarin aku sgt2 stress dgn dugaan2 ini ditambah ngan terik mentari lg... aku terpaksa tepuk2 dahi & between kening utk legakan stress. siyes, x tipu. smlm Tuhan simbah bumi ngan air secukup2nya. ambik obattt...
  5. nak kejor ke pasar romadhon pulak utk family.. pastu kejar balik rumah plak. dh 2 hari aku dgr azan dlm keta. smlm alhamdulillah sempat 2,3 minit. itupun sebab aku x g pasar. tau dh konfem xkan sempat. nasib ada yg baik hati tlg belikan siap2.
  6. nak tido lmbt pun serba salah takut terlajak sahur cam aritu. smpat mkn nasik sejemput jek~ haih....
jd dengan kekangan2 tersebut badan aku sgt lah terasa penat. aritu aku buka ngan air je. penat sgt2. rasa cam mengah lak bwk keta sbb berkejar2. mcm la aku walkathon dr kl ke kjg! kol 9 lebih baru aku berselera nak berbuka secara solo.

anyways, smlm dpt rileks sket & aku amik kesempatan utk melawat bank kegemaran aku utk masukkan gaji. *kalau x penat pun aku g gak. gile ape nak tangguh2 bank in gaji??? dh la kena tggu 3 hari floating...

lps tu g la lepak kat Blues Kopi. salah 1 kopitiam terbaru kt bangi nih. customer x ramai pun. biasala bulan puasa ni, kurang sket yg nk lepak luar mlm2. well, bukan psl kedai tu yg aku nk cite kan sbnrnya.. *gile pjg intro!

sebelah meja aku ni ada sekumpulan customer. aku lupa nk kira brp org total.. seingat aku dlm 4 org kot, plus 1 baby. comel!

aku x amik pot pun apa yg derang borakkan. cuma yg aku agak ter pot-pot menengok asap berkepul2 dari area situ. asap pebenda? apelagi? asap poof poof lah!

ada 2 org yg smoking kt situ. pompan sorang, laki sorang. aku xkisah dgn senario pompan bertudung yg sap-kok nih.. bukan pemandangan yg baru utk aku. yeah, tudung bukan passport utk cop seseorang tu perfek segala segi. agree.

tp rasa naaak je aku sound semangkuk dua kat mangkuk2 tersebut tapi ntah laaa kaki ni mcm terpaku plak. huhu! halasannnn!

neways, walaupun derang letak jari yg mengepit rokok dgn penuh gaya tu kat hujung sudut meja bertentangan ngan baby tu berada, BUT STILL.... apa, igt asap rokok tu cuma bergerak 1 arah je ke? time bercakap hala2 kat baby tu (walaupun selepas anda sap-kok) dgn mulut still bau asap, saki baki nikotin & tar masih lg melekat dlm nafas anda yea.. sila maklum.

bleh tak, lenkali nak g lepak minum tayah bawak baby? kalau xde org nak jaga kan baby kat umah, TAYAH KELUAR. chatting je kat YM ke FB ke MS ke.. mana2lah. kalau betul nk sgt berborak laa...

well, juz my 2 cents. kalau ada aku tersilap fakta kat memana, mintak mahap awal2 la eh. bukan nk ngumpat, cuma nya benda ni common sense je. sepatutnya ikut logik akal fikiran memasing la kan?

adakah ia masih tak tercapai akalmu?

2 comments:

Siti Nornadiah said...

semalam aku kuar 430pm pon jam nak mati..

salah kan polis traffic!!!!!
makan gaji buta ke ape?

naseb baek hujan semalam, tade lah hati panas sangat..hmmph~

ehh ayat last kau, tak tercapai kah akal mu?
gituuuu~

Unknown said...

bulan2 posa ni mmg byk cabarannya. huhu!

kalau dia berfikiran enteng, pasti semua2 ni x tercapai dek akalnye. gizewww...