Aug 11, 2009

Dino Iki dan Wingi

semalam masa meeting, hampir penuh page diary aku tulis job2 yang perlu aku setelkan. tapi semalam, selain dari Monday Blues, aku terpaksa spend sehari suntuk mencari sekeping gambar yang kriteria dia alahai sungguh menyeksakan aku. sampai ke hari ni aku dok cari & edit mana yg aku rasa sesuai. sudahnya, besok wat photo shoot kt opis! selesai masalah~

hari ni, dengan mata yg kemengantukan & kerabunan aku cuba untuk wat keje tapi... agh, payah rasanya. smlm tdo sejam dua jer.. x leh tdo, gatal g layan movies. sudahnya, mata aku rabak~ sampai2 opis terus bukak contact lense untuk memudahkan proses pelelapan mata sat2 g.

campur lak ngan sakit kat perut & pinggang, alahai mmg aku rasa nak balik jer~ tp kuar opis kang sure aku sihat semula... faham sgt pe'el ngengada badan aku ni..

Pada yang x faham apa makna tajuk entri aku arini, silala nyanyi sama2 lagu kat bawah ni cam lagu cover version 6th Sense tu.. tp versi jawa. yer, selain minang, aku ada bloodline jawa gak dr sisi ayah. tp sbb byk spend masa kat family belah ibu, so lidah aku x cukup tebal nak speking jawa. faham sesikit & gelak2 tu boleh la..



Kenopo Dewi
Senilagu : J. Mizan
Senikata : Jalil Hamid

Dino iki ku’e tuko guyu
Tersenyum gawek ku seneng
Ku’e hias awakmu
Gawek hati bertambah gillem

Tapi wingi ra'i mu ngrengut
Nang ngopo dewi nang ngopo
Agak’e aku seng salah
Omong ke’ dewi omongke’

Ojo dewi ojo koyo ngono
Guyu guyu lah wae’
Legi, gayah
Ra’i mu bertambah ayu.

waduh... al;rejrjurjrfhdufjxb ufhjhsfdsuf (x leh kecap)

10 comments:

Siti Nornadiah said...

gituuu..

kira nya blues kau smpai seminggu kan?
dan lagu ittewwwww..terbelit2 lidah weyh~

Unknown said...

tade la sampai seminggu.. uii ngantuk xleh ampunnye aku arini!

pektis2 lagu tu sampai lancar. hahaha!!

YanTzAnabella said...

mcm penah dgr lagu ni weh..mebe kat carta fly FM no satu ken ken ken...terbaekkk...aaaaaaahahhahah

Unknown said...

hahaha penah kuar fly fm ke? faham ke derang tu bahasa jawa-german? kalau bg kat jawa rangers tu leh la dibuat lagu tema derang 1 ari nnt. hahaha!

YanTzAnabella said...

owh aben sayang.....takkan la masuk FLY FM...guro guro jerr *loghat jowo*

'Ojo dewi ojo koyo ngono
Guyu guyu lah wae’' owh..part ini sungguh laju..apatah lagi part ni 'al;rejrjurjrfhdufjxb ufhjhsfdsuf'..hahaha..jom karaoke jowo...gillem giteww...hahha (gillem tu ape??)

Unknown said...

ahahahah!! menarik gak. sll aku jumpa lagu minang je kat karaoke. ni kalok lagu jowo, walah walahhhh.... kena pektis ngan ayah aku nih!

gillem ehh.. ape arrr? jap nk nyanyi version BM jap..

'kau hias dirimu.. membuat hati bertambah sayang..'

haa sayang la kot.. hehe..

YanTzAnabella said...

hahhaha..ko nieh/..sile blaja ngn ayah anda oke....hehhe....hehe.gillem cam best bunyinyew...

Unknown said...

i gillem yew... ahahahah!!

YanTzAnabella said...

hahhahah..i gillem yew oke.. =)

Unknown said...

gillem cam gollum. wakakaka!