Sep 13, 2009

Budak Dodol

dedulu masa kekecik aku xberapa suka sgt.
ntah.. cam susah je nak makan... liat semacammm jek..
biasanya dodol ni org hidang masa hari raya, kan? tp aku rasa kat stgh2 tmpt, dodol ni dh mcm kudapan harian dh.

pernah masak dodol? lama kan...?
aku xpernah. tgk pun x pernah.
smlm kat prima saujana ada event kacau dodol. mak ajak g tgk sbb abg ipar jd salah sorang tukang kacau dodol. konon nk gerak kol 10. tp aku ter lama lak kt bilik air. huhu! kol 10++ baru gerak. sampai2 sana, kak long dh kacau2 basuh kawah dah.. haha!

rupa2nya diorang dh habis dah... tp ada gak kawah2 lain yg dok gigih mengacau lg. kaklong ckp, diorang start plg lmbt, diorang laa yg plg cepat masak, n diorang laa yg paling menjadi. kental siot.. x lembik lgsg.. sekali tarik je putus! ni baru bestttt....

tp tu laa... x dan nak bahagi2 kat org, ramai yg dh serbu amik. ptt nya kumpul2 dulu ngan group2 lain baru start bahagi. tp org ramai dh x nyabor agaknye.. terus amik. ceh~ tp xpe, mak ckp Rabu ni nak wat lg kat rumah! yeay!!

tp sempat gak laa selamatkan 1 tupperware kecik. belasah kat situ gak.
aku ingatkan org tua je sker mkn dodol.
budak kecik pun suke!! ada 4 budak kenit yg suke nauuu mkn dodol babah dia. dlm dok main2 kat situ, kejap2 lari kat meja ambik dodol.
yg plg kelakar, yg plg kenit tu laa... dlm mulut x habis kunyah lagi, tangan dh seronok tarik2 dodol. hihi~ comel!!!




3 peminat dodol yg kenit & budak besar yg xsker dodol. haha!
alia, mirul, aisyah & irfan

2 comments:

Siti Nornadiah said...

kenapa dorang buat muka gengster weyhh??

Unknown said...

aku rasa sbb aku lupa nak ckp, "senyummmm..." hahaha!! budak kenit tu plak dlm mood nak berlari2an. ssh nak tangkap!