Sep 11, 2009

dam dam dum bunyi mercun

kanak2 datang berduyun-duyun..
ehh betul ke? cam salah jer...

haa...
selamat hari raya semua!! ehh, awal nye bg ucapan raya?
haaa... sebabnya aku dh start raya dh arini.. hadoih... harap2 bleh la setel b4 raya kang..
korang ada yg dh raya dh ke? ke aku sorang je??
tapi xpela.. aku postpone dulu celebration raya aku ni dulu..
nk kasi sama ngan org lain dulu.. baru syok raya ramai2~

camne persiapan raya korang? setel dah??
aku baru dlm 40% kot... baju baru siap 2.
kasut dh ada. tp terasa nk beli sandal la plak.. sebab aritu aku beli kasut covered.. huhu!
kalau byk kuar-masuk umh org utk beraya aku prefer sandal je sbb sekali sauk leh terus jalan~
tudung x carik lg nih... hadoi... poning makcik!
rumah pun x abih komeh laie~' tenaga2 buruh' kat melaka nun pandai lak pilih nk blk umh bila dh dekat2 raya. wiken ni patah laaa pinggang den ni haa...

ada gak baju yg tailor lom call2 lg.. haih.. baju2 tu laa yg aku nk pakai time raya sbb baju kurung biasa & simple2 je. kalau baju2 moden ni aku biasa nya pakai time g kenduri je. hehe..

aku x macam org lain yg melaram ngan baju raya bling2 di pg raya.. sbb nya raya pertama aku sgt2 lah hectic nya. org dtg x putus2 n keje aku sok sinsing lengan jer.. *bukan bergaduh, tp dok dapur je hoccay~ mmg sgt2 penat & adalah sgt2 rugi kalau aku pakai baju raya yg santek2.

kdg2 aku pakai baju keje je. ahh org bukan tau. diorang x 1 opis ngan aku... ;p
kdg2 nk salam cium tangan mak ayah pun kena tunggu MALAM oke.. pg2 lg dh ada org dtg, xkan nk soh diorang tunggu luar dulu kenn? "tunggu jap ehh.. kitorang nak bermaaf-maafan dulu nih..."
amik family portrait? lg laaa nan ado!

dedulu masa arwah atuk ada, kitorang pg raya mmg serbu umh dia dulu.. berkompol smua kat sana. kalau nasib baik, semua 13 adik badik mak ada skali. pastu bergambar ramai2 kat tangga luar. sbb kt situ je muat. haha!
kol 11, 12 tgh ari dh g town kajang lawat 'sedara' lg 1 iaitu 'Tokyo Photo'. amik family portrait kat situ lak. heheh..
tradisi tu stop lps atuk meninggal thn 2002 kot. sbb thn tu atuk meninggal masa pg raya.
sejak tu mmg kitorang raya kat umh jer. ;(

.............
....................

tetibe aku hilang idea nk tulis ape.

2 comments:

Unknown said...

ish ish ish samalah kita, raya pertama tu kira bibik pun tak penat macam akak tau, busy dari pagi ke malam

Unknown said...

haha! bibik x penat sbb dia dok dapur je tayah layan tetamu. cam kite ni kena buat 2-2 keje skali.. hehe...