Apr 30, 2010

Biar lambat asal selamat? Think again...

Hmm bosan lah tetibe..
Keje lak almost setel..
Ni yg kekadang aku nyampah... bila ada keje tu, sampai tak cukup tangan ngan kaki nak buat...
2,3 benda kena handle at the same time..
Pastu bila dh setel semua, free gile2...
Tak sempat nak enjoy lama sket, datang lg keje secara ebrjemaah..
Urgent plak tuh..

Bukan la merungut sbb tak suka kena buat keje..
Dah itu mmg keje aku.. tadah je la kan..
Cuma timing for work delegation tu je..
Dah tau nak ada event, takkan tak plan awal2 apa yang diperlukan for that event..
Selalunya, event minggu depan, arini baru mintak design baru.
Mana tak calar balar otak aku nak fikir..
Keje yang sedia ada pun tengah in progress lagi..
Pastu kang, kalau ada salah apa2 kat benda tu, tak lain tak bukan designer team jugak yang kena tanggung akibat.
Sebab? We're the 'final' ppl.. Lupe ehh ada orang yang jadi proof reader utk spot any error before proceed for printing?
Owh.. they're the missing link~
We're the easy target...
We're always here to take the blame.
Fine!

Sebenarnya itu bukan tujuan utama aku tulis entry arini...
Harini kan dah 30hb April.
Deadline utk hantar borang e-filing..
Tertanya-tanya jugak, ramai lagi ke yang baru nak hantar (or worse, buat) hari ni?
Padahal benda ni start dr bulan lepas lg..
Bukan susah sangat pun.. especially bila dh ada borang online.
Masukkan figure & the system will do all the calculation.
Tayah pening2 takut salah kira ke ape..
Yang penting, before nak buat, sediakan segala tok nenek resit & EA form.
Isi borang, 5 minit dh setel.

Aku buat awal bulan lepas.
Puas jugak la aku remind kan bebudak opis ni soh buat cecepat.
Sementara server LHDN belum busy.
Kang tak pepasal, network busy la ape la..
Pastu time tu laaa nak call infoline diorang, pastu bila tak berangkat, marah2. (Ni bukan aku nak fitnah eh.. Aku pun penah wat camni dulu sbb last minit dpt tau rupanya aku kena htr borang)
And 1 lg kebaikan hantar awal (selain smooth traffic) adalah pasal REFUND.

Ini memang favourite topic ni.
Aku baru tau aritu kawan aku cakap, kalau kita hantar cepat.. so lg cepat la diorang process form kita.
Kalau ko hantar like 2 minggu terakhir, hmmm thn depan pun belum tentu ko dapat refund.
And memang betul... Tak sampai sebulan kot aku hantar borang, aku dapat another surat LHDN saying that diorang tgh process refund aku and aku akan dapat lagi 2 minggu dari tarikh surat dikeluarkan.
Dan ini buktinya.



Duitnya telah pun 'selamat' masuk bank & habis dibelanjakan pun! Muehehe..
Saje je pixelated kan figure.. Konon cam banyak arr.. Heh!
Tapi, cukup la kalau nak rembat Levi's seketul...
Tahun ni, alhamdulillah tax aku RM0.00.
So aku nye refund adalah sama banyak ngan pemotongan kat gaji b4 nih..
Ini semua berkat 'pemborongan' majalah & buku2 yang belum aku habis baca lg tu & jugak lappy.
Zakat pun skali.

Tahun ni tatau la camne, tp kalau aku teruskan budaya memborong buku & majalah, mungkin berjaya lagi.
Siapa tahu kan? Hehe..
Kat book fair aritu aku spent dekat 200 kot...
Baru habis baca 1 buku.
Yang lenlain bakal menyusul...
Elok lagi dlm plastik book fair tu..
Jangan sampai plastik pun dah reput tapi buku tak baca-baca lagi, sudah!!

No comments: