Dec 21, 2010

mampukah kita singkap yang tersirat andai yang tersurat pun tak terungkap?

salah1 benda yg aku paling fear dlm life adalah adanya perasaan jealousy toward others.

to some people, at some points in our lives, we need to have that. tapi, entahlaa.. aku takut sebenarnya. takut kalau2 aku tak dapat kawal jealousy tu lalu memburukkan relation yg ada. tak semua org pandang jealousy tu as a good thing.

sebab aku rasa jealousy = insecurity; dan bersifat destructive. Tapi tak sampai ke tahap inferiority complex sebab aku rasa tu dah masuk bab paranoid.

memang betul, rasa jealous akan buat kita strive to a better stage. tapi bila tak tercapai, itu yg buat kita senang tersungkur. and, 'jealous' bila di melayukan, boleh jadi 'dengki' jugak. and bila ada dengki, akan ada perasaan/keinginan yg bukan2 boleh timbul. aku x suka la benda tu.

aku malas nak bagi contoh, sbb aku rasa semua orang pernah rasa & boleh relate pada life memasing.

what i'm trying to say here is: aku xsuka ada rasa tu dlm diri aku tapi kadang2 aku failed to keep it invisible. and sometimes i wish i could just let it blown away je..

dengki2 is not good okey.. so, let's keep up the good vibe and selalu bersangka baik. takpela kalau orang lain lebih dari kita pun, sooner or later insya allah akan datang rezeki kita pulak (kalau kita ada usaha laa).

sekian ceramah motibasi dari Dr. Kamtumama di pg yg hening ini. *mampus! esok konon nk bgn awal laaa~??!!

No comments: