Oct 14, 2009

kelakar jugak eh...

aku ada banyak hutang cerita dalam ini blog. sedang berkira-kira bilakah masa yang sesuai untuk aku mengarang ayat nak gebang sama anda semua.

hmmm.. adakah korang perasan mengapakah saya tak menulis short form dalam ini entry? hehe...

tadi saje je tengok blog orang and click Translate. kekeke.. lawak jugak bila baca. kalau nak try, boleh g kat Google, taip url kat Search box tu, then bila kuar result, klik link Translate. pastu pilih bahasa apa korang nak translate kan. bila ada perkataan melayu yang kamus google ni tak dapat nak translate, terutama short form, maka jadila entry ala2 skiping london makcik markonah. bahasa rojak laa. grammar harusla lari... itu laa yang paling fun sekali!!

kat bawah ni aku paste entry masa gempa bumi hari tu. untuk bandingkan entry asal, korang skrol aje ke bawah. tayah aku nak paste 2 lagi. jap lg nk tgk entry yang ni cam mana rupanya. haha!!


mana datang tang David tu ntah!!!

UPDATE!: ni plak yang entry hari ni. hahahahaha!!!


nampak cam xde keje je bila wat benda x berfaedah ni kan... padahal..... memang dasar x sedar diri! *entah apela polakk di Gugel ni nak translate jap lagi~

3 comments:

YanTzAnabella said...

aku da try n huduh bebbeno translation nyew kat blog aku..lebey teruk dr adik kecik aku ckp ingeris...wakakakkakakakakka

Siti Nornadiah said...

aaahahhaha..gila takdak keja dah ka?

Unknown said...

yanti: hahaha... kelakar kan bahasa tunggang langgang jadinya. broken habis ai tell yu..

nad: hahaha! ko nk tau sesuatun x? eksperimen ini bermula dari blog ko! hahahahaha!!!