Jun 2, 2012

Penakut

aku memang penakut. bukan sebab aku nak jadikan lagu Yuna sbg lagu tema hidup mcm OST sinetron. tapi aku sememangnya seorang penakut yg buat2 berani dalam certain situasi.

bila aku takut nk handle the truth, aku memilih utk x melihat/mendengarnya. somehow aku rasa, at least aku akn rasa kurang sakit. sakit ttp sakit sbb kita tau there's something hidden yg x begitu sedap untuk diterima.

adakalanya aku takut nak ckp sesuatu yg benar walaupun itu isi hati aku sbb aku takut akn kecikkan hati org tu / kalau2 dia tak boleh terima apa yg aku cakapkan.

ada masanya aku berani duduk dalam gelap. tapi kdg2 even dalam terang pun, perasaan mempermainkan aku bila aku rasa ada sesuatu kat blkg aku & menunggu masa untuk aku menoleh. aku boleh menangis ketakutan right then & there.

aku dah lama x plan apa2 untuk masa depan sbb kebanyakannya x menjadi & aku excited lebih for nothing. aku takut to even think what will happen jadi aku lebih kan fokus dgn apa yg berlaku skrg.

aku jadi skeptikal even aku cuba jd optimis dgn org. aku takut ditipu lg.

aku takut kalau2 aku xmampu nak live my life like i supposed to for turning down so many opportunities.

aku sedar takut x bawa aku ke mana2 tapi di sini. therefor, aku harap 1 hari nanti aku punya 1 keberanian utk tutup sebelah mata pada perasaan takut itu dan cukup berani utk cakap, "SO WHAT?"

p/s: que sera, sera. whatever will be, will be. Kun fayakun.

No comments: