Jun 1, 2012

bila? bila? bila senang...

few days ago, ada org tanya kt aku soalan yg sgt rutin bila dh lama x berjumpa. "bila nak kawin?" aku ingat kan sekadar berbasa basi. aku layan kan je la sambil gelak2 sambil bagi jawapan standard. "ya belum ketemu lagi, gi mana ya?" *ckp indo tetibe.. motip??

rupa2nya dari sweet talk bertukar jadi slow talk pastu bertukar pulak kpd pep talk. in the end, aku just hangguk2 geleng2 aje la. hangguk2 sbb iyakan je la sbb mmg betul hujah yg diperkatakan. geleng2 sbb there's nothing i can do right now. seriesli.. xkan aku nak,"okeh saya gi cari skrg jugak. adios!!"

bila ditimbulkan soal parents, mmg la rasa serba salah. sian kat diorang pun iya jugak. diorang pun manusia biasa yg punya ingin & ego tersendiri. tapi, aku juga punya perasaan, dong.. *sekali lagi di situ!

seringkali diperkata yg,"kamu ni pemilih sangat..." hmm iyela usop oi.. kalau x pilih xkan nk pakai sauk aje? ikan kat pasar pun org dok pilih2..inikan pulak org yg kita nk sehidup semati selagi ada jodoh.

i hv my own reason, as much as i hated it.

lg 1, kalau saya udah pilih dia, tp dia yg x pilih saya, ya gimanaaaaa??

p/s: it's not easy. but it's not that hard, either... :)

No comments: