Aug 16, 2010

baru

Dalam tempoh 2 bulan ni, adala dekat 3 kali kot aku tempah cheese tart kaklong aku.. Bila dia tanya, utk apa..
aku: nak bagi kat member baru bersalin..
dia: hai, asik memberrrrrr je yang bersalin... hahahahahaa!!!

Apekah?? Mcm laaa aku ni dh lama kawen x beranak2.. Adoila... Tlg jgn bagi dabel meaning kat saya.. Saya takmo faham. :D


Bila citer kat ibu yang bestfren aku beranak (lagi), terkejut gak dia. Maklumla raya tahun lepas cam bawak baby lagi.. (baby tak baby sangat la.. kira belum jejak setahun lg pun). Tup2 kuar lg sorang...
ibu: antara kawan2 ko, liza yg paling banyak anak ehh?
hmmm terpaku seketika dengan soalan camtu. fikir2 sat...
aku:haaa ye kot...

So petang smlm before ke bazar ramadhan, aku singgah umh bestfren aku. Siap salah jalan lg.. Haha!! Sorry wei! Maklumlaaa raya aritu x gi.. Last aku g umh dia masa dia beranakkan anak no. 2 dia tahun lps gak.. Hehe..

lepas dapat 2 hero, thn ni dapat la heroin pulak.. alhamdulillah.. cuma CABARAN yg dia kena hadapi kali ni, lebih mencabar sket..

semua pun tahu kan, bila dapat adik baru, si abg/kakak sure tunjuk pe'el punya.. camtu jugakla anak si Liza nih.. yg sulung ok lagi sbb dh 4 tahun umur dia.. so kira dh faham sket2 la.. *pdhal thn lps pun cam tunjuk pe'el gak skit. :p

tp yg no.2 nih.. baru setahun umur dia.. haruslaa x cukup kasih sayang lagi.. skit2 nak ibu... skit2 nak ngendeng.. ada skali tu dia dok tarik tilam baby slow2... pastu ada gak tepuk2 baby ngan bantal ke kertas tah..
"itu yang depan aku.. blkg aku tak tau laaa apa dia dok buat..."

mmg riuh rendah laa umah dia macamkan ada 10 org dlm tu. padahal diorang 5 beranak jer.. nasib ada 'bibik' import dari SP.. adik lelaki Liza daaaaa... hahaha!! kalau lelaki nk panggil ape eh? 'Babak'?

Sian dia kena pantang sendiri2 di bulan posa nih.. Mak dia x sihat kat sinun. Siap masuk wad lg.. Nak balik kg pun, sapa nak jaga kan? Mebe pantang kat Kajang aje.. Mak mentua jenguk gak la sekali sekala.. Adik ipar yg pompuan semua kt kolej dah.. So option yang tinggal adik dia laa yg baru je habis belajar. Belum cr keje lg.. Nasib laaa adik dia mau & mmg rapat ngan bebudak tu.. Senang skit nak jaga hero 2 orang tuh..

Tapi apa2pun aku mmg seronok la dapat jumpa diorang semua.. Ini nasib nk g bazaar, kalau tak, mau sampai malam aku lepak.. Agenda utama: haruslaa bergossip wei... Update..Update... Mmg kalau dilayan sampai besok x habis2... Kalau mak dia ada, laaaagi syok!

Unnamed pricess, 3 days old. 
Setakat semalam, Nur Ardini.. Babah dia jawab menmain laa.. Aku pun x hafal sgt..

Oh, bulan lepas aku visit another bestfren jugak.. Anak sulung..

Putra Mikael Zidane, 18 days old.
Tengok lah camne dia tido... Ya ampunnnnnn.... *tepuk dahi

2 comments:

cikedidoo said...

ahaha.. tido mcm budak besar!

k liza berslain lagi eh... tlg sampaikan tahniah ye... syoknya banyak 'rakyat'

Unknown said...

tu la dia.. baru kecik tu dh tido ganas. mak ayah dia dok ter pikir, besar skit lg apa lak yg dia leh buat. siap2 bleh merangkak awal.. cam cepat je progress dia..

alah, leh je ikut jejak langkah kak liza tu meramaikan umat.. :p